S-serien möter marknadens krav och efterfrågan på tätskikt och plastmattor

Golvbrunnar med rostfri klämring och lågt säte

GOLVBRUNNAR SOM MÖTER MARKNADENS KRAV OCH EFTERFRÅGAN
Purus senaste serie golvbrunnar, S-serien, togs fram för att möta marknadens nya krav och efterfrågan på tätskikt och plastmattor. Brunnarna levereras med klämring i rostfritt stål och lågt säte som båda underlättar montaget av tjocka eller kraftiga plastmattor och tunna tätskikt. Tekniken med klämring i rostfritt stål baseras på erfarenheter från vår designbrunnsserie Purus Line.

TEKNIK MED KLÄMRING I ROSTFRITT STÅL
Tekniken med klämring i rostfritt stål baseras på erfarenheter från våra industrirännor och vår designbrunnsserie Purus Line. Det låga sätet och den rostfria klämringen som skruvas fast med sex skruvar gör det enkelt och smidigt att säkra tätskiktet eller plastmattan till brunnen, vilket ger en flexibel och säker montering. Genom att förse brunnen med skruvhål runt hela flänsen blir det enkelt att hitta ett lämpligt skruvhål.

OLIKA VARIANTER AV S-SERIEN
I S-serien ingår följande tre golvbrunnar; S-serie MiniMax, S-serie Oden och S-serie Brage, alla tillverkade i PP (plast). S-serie MiniMax har en unik låg inbyggnadshöjd på endast 59 mm. S-serien, Oden och Brage kan förses med NOOD vattenlås (som förhindrar lukt till följd av uttorkat vattenlås), MiniMax har NOOD som standard. Rostfri sil för vinylmatta finns som tillbehör.