Purus PRO Line erbjuds i olika storlekar och varianter med antingen en rostfri sil i olika mönster och färger eller en premiumskena för montering av keramisk platta, där den sistnämnda varianten syns på fotot.

Purus lanserar framtidens designgolvbrunn för väggnära montering – Purus PRO Line

Purus lanserar en ny designgolvbrunn för moderna badrum med höga krav på såväl estetik och materialkänsla som förstklassig teknik.

Det är med professionella installatörer i fokus vi har utvecklat nästa generations Purus Line – Purus PRO Line. Konceptet är baserat på all vår samlade erfarenhet från mer än 10 års tillverkning, utveckling och försäljning av designbrunnar.

En designgolvbrunn med snabbare, enklare och mer självinstruerande placering och montering, ända in mot väggen eller hörnet. Att PRO också fått andra nya eller förbättrade egenskaper kommer särskilt du som är professionell installatör snabbt att märka.

Purus PRO är något helt nytt och unikt med fokus på proffsen

– De två sista åren har vi utvecklat en helt ny golvbrunn för badrummet inom segmentet designgolvbrunnar, berättar Håkan Fridvall, produktchef på Purus.

Håkan Fridvall, produktchef på Purus AB

– Purus PRO Line är enklare och snabbare att installera och ger ett ännu bättre slutresultat. Modellen har en djupare ram med inbyggt fall som säkrar flödet på ett bättre sätt. Risken för fel vid installation nära vägg eller hörn har minskats ytterligare med monteringsplattan. Samtidigt som vi behåller fördelar från tidigare versioner, som till exempel klämringen i rostfritt stål som skruvas fast, så blir PRO-versionen lika enkel att montera i träbjälklag som i betong, säger en stolt Fridvall.

När golvbrunnen blir inredning

Vår ständiga ambition är att utveckla vår del i badrummet. Ett led i detta är vårt stora utbud av designgolvbrunnar som kompletterar vårt traditionella golvbrunnssortiment. Med designsortimentet vill vi ge alla badrumsägare möjlighet till en personlig inredning ända in i badrummet. Vi vågar påstå att vi har en modell, finish och sil för varje stil.

Purus PRO Line erbjuds i två olika utföranden, var och en med olika utlopp och i längder mellan 600-1200 mm:

PRO Line – med synlig sil i olika mönster

Purus PRO Line för klinkergolv med rostfri sil är en inredningsdetalj som både är diskret och tar för sig. Välj mellan fyra olika silmönster, nio olika utlopp och längder mellan 600-1200 mm. Allt för att det ska passa ditt badrumsprojekt så bra som möjligt.

Hitta versionen som passar ditt projekt

PRO Line Premium – för dold installation

Purus PRO Line Premium är modellen med infälld golvplatta istället för synlig sil. Detta gör brunnen nästintill osynlig. Välj samma golvplatta som resterande golv och den smala avrinningsspalten som diskret smälter in i golvet blir allt du ser.

Se alla PRO Line Premium-varianter

75 år som golvbrunnsexpert

Vi på Purus är stolta över 75 års erfarenhet i VVS-branschen och vi kommer att fortsätta ta vårt arv av innovation, funktion och design in i framtiden. Det är vårt PRO-koncept ett tydligt bevis på!