Från vänster: Marie-Louise Ganebrant, Sven Dahlberg och Karin Zelén

Den självklara trendsättaren på Kungsholmen efter nyrenoverad butik

Puustelli Kök på Kungsholmen totalrenoveras och får in Sveriges trendigaste kök. Den nya planlösningen blir modernare och mer öppen och kommer att attrahera nya kunder. Butiken invigs 5 september under Stockholm Design Week.

Puustellis butik på Kungsholmen öppnade 2006 och har legat på samma plats i alla år. I augusti 2013 tog Sven Dahlberg över driften av butiken som nu har totalrenoverats och fått en helt ny och modernt utseende.

– Den största skillnaden kommer vara att det är en mycket mer öppen planlösning. Vi kommer ha nya kök som både är klassiska och moderna. Det blir lättare att hitta det man letar efter. Vi har öppnat upp bakom köksutställningen för en materialstudio där vi kommer visa upp prover på våra produkter.

Den nya butiken är planerad av arkitektbyrån dSign Vertti Kivi & Co i Finland och av utställningsansvariga på Puustelli.

Efter renoveringen kommer en köksmiljö i utställningen att innehålla Puustellis ekologiska trendkök för 2023 som är framtaget i samarbete med trendspanaren Stefan Nilsson och färginstitutet NCS. Köket är baserat på trendkulörerna för 2023+.

Trendköket har lanserats digitalt men kommer att visas för allmänheten för första gången i butiken på Kungsholmen under Stockholm Design Week.

– Tidigare har vi bara bytt ut enskilda kök men tar vi ett helhetsgrepp om hela butiken så att den blir modernare och mer öppen.

Puustelli kök på Kungsholmen är en av Puustellis bästa butiker i Sverige. Kurvan har gått stadigt uppåt och renoveringarna blir allt större. Idag vill kunden ha en helhetslösning där allt från planering till montering ingår. Ofta innefattar renoveringarna numer större arbeten i anslutning till köket som golv, väggar och tak och till och med riva väggar. Den nya butiken kommer att vara ett bra skyltfönster för de som letar efter ett trendigt kök.

– Jag ser framför mig att det kommer attrahera nya kunder och de som kommer in i butiken kommer att känna ”wow, här kommer jag hitta någonting för mig”.

Puustelli Kök är Finlands största köksproducent och ingår i Harjavaltakoncernen. Puustelli Sverige har totalt 10 franchisebutiker, flest i Stockholmsområdet, men även i Nyköping, Västerås, Uppsala, Göteborg och Uddevalla.

Sven Dahlberg

Butikschef Puustelli Kungsholmen 070-755 03 51