NEWS från Puustelli

NEWS från Puustelli

Puustelli har gjort sig kända som den moderna kökstillverkaren som driver utvecklingen av framtidens hållbara, fabrikstillverkade kök. Med över 100 års hantverkshistoria i finska Harjavalta fortsätter de utveckla nytt. Med serierna RIM och VARIANT utökas sortimentet med tidlöst hantverk som attraherar såväl den som önskar ett mer nedtonat och stilrent kök som den som gärna omger sig med färg.

VARIANT- många valmöjligheter

VARIANT är redan en inarbetad serie hos Puustelli. Nu utökas modellen med en rad nya kulörer i härliga naturnära toner: Fossil Grey, Dusty Red, Reed Green samt Stone Green.

Luckan består av en Mdf-skiva som är klädd med en UV-lackad melaminfilm i önskad färgton. Genom lackningen minimeras förändring i färgnyans över tid samtidigt som den stöter bort fingeravtryck.

Som glansgrad kan väljas en sammetslik matt yta eller en spegellikt reflekterande yta.
Det finns en rad olika handtag att välja mellan eller om man föredrar en fräst grepplist.

Med VARIANT får man en lucka i tidlös design med lång hållbarhet.

RIM- Skandinaviskt och modernt

RIM-luckan är en helt ny modell som byggs med antingen ek eller björk med ett brett utbud av inspirerande färger.

RIM-luckan känns bland annat igen på sin smala träram som ramar in luckans fanerade yta. Den rena designen gör att modellen passar i olika rum i hemmet, inte enbart köket. Kanske hemmakontoret, tonårsrummet eller som förvaringsmöbel i badrummet?

Genom Puustellis egen tillverkning i Harjavalta säkerställs en miljövänlig process samt en produkt med bästa M1-klassificering för god inomhusmiljö.

RIM-luckan finns i 10 olika betsnyanser och är, precis som VARIANT, lackad i UV-beständig lack för att säkerställa nyansen för lång tid framöver.

Man kan med fördel blanda olika luckor, som i bilden ovan där nyheten RIM i ek samsas med en ljusgrå björklucka i kulören Mist ur serien Classic. Puustelli erbjuder även en rad tillbehör som bänkskivor (såsom exempelvis den keramiska skivan i bild ovan), handtag, belysning, hushållsmaskiner med mera. Ja, till och med specialdesignade matgrupper, av framstående finska formgivare såsom Illkka Suppanen!
Puustelli är köksvarumärket som tänker hela vägen och tar ett helhetsgrepp om en attraktiv och hållbar köksmiljö

Puustellis moderbolag Harjavalta Oy har verkat i över 100 år och har sedan start värnat om sin snickerikompetens och kvalitet vilken har överförts genom en djupt rotad tradition av anställda i årtionden och generationer.
Dagens Puustelli strävar efter att göra det enkelt och bekvämt att skaffa sig ett nytt högklassigt kök. Ett brett sortiment av funktionella köksmöbler i finländsk design och ett omfattande serviceerbjudande garanterar att varje kund kan få det kök som önskas.
Puustelli tänker på framtiden. Därför har miljö- och hållbarhetsfrågor varit en central del i produktutvecklingen i över 20 år. Det mest framgångsrika resultatet av detta är kökskonceptet Puustelli Miinus, ett supermiljökök som halverar miljöpåverkan jämfört med ett standardkök.

Jonas Abelsted Eklund

Presskontakt Marknadschef Sverige 0709-754 412