Rekordstark sommar för Puustelli Sverige

Rekordstark sommar för Puustelli Sverige

Köksleverantören Puustellis svenska försäljning växte med 30 procent under sommaren. På två år har företaget ökat sin sommarförsäljning med totalt hela 50 procent.

– Vi har varit mer aktiva som företag, något vi får igen nu, men de väntade förändringarna i ROT-avdraget bidrar också, säger VD Mika Ojanne om ökningen.

Puustelli har tolv butiker i Sverige, främst i Stockholmsområdet. Det är också där försäljningsökningen har varit som störst.

– Vi har funnits längst i Stockholm och kunderna känner bäst till oss där. Men det som är anmärkningsvärt är att vi har lyckats öka försäljningen väldigt bra också på orter där vi är nya – till exempel Uppsala och Västerås, säger Mika Ojanne.

Nöjda kunder säljer nya kök

De senaste åren har Puustelli Sverige stadigt blivit alltmer känt hos kökskunderna, något som avspeglas i en växande marknadsandel i Sverige. Vid sidan av köksinredningen erbjuder Puustelli sitt servicekoncept All Inclusive, som innebär att kunden kan få hjälp med allt från rivning av sitt gamla kök, till renovering och montering av det nya – ett erbjudande många väljer. Det ger i sin tur nöjda kunder.

– Vi har väldigt många nöjda kunder, det är grunden för våra framgångar. Kanske är det så att kunderna begär lite mer service idag, och det är vi duktiga på att leverera, säger Mika Ojanne.

Puustelli Kök är Finlands största köksproducent och ingår i Harjavaltakoncernen. Puustelli Sverige har totalt tolv franchisebutiker, flest i Stockholmsområdet, men även i Nyköping, Västerås, Göteborg och Uppsala. Företaget omsatte 216 000 000 euro 2014.

Jonas Abelsted Eklund

Presskontakt Marknadschef Sverige 0709-754 412
Paulina Kalbori

Presskontakt AD, Kampanj- och Eventansvarig Sverige 0709-756 380

Puustelli Kök är Finlands största köksproducent och ingår i Harjavaltakoncernen. Puustelli Sverige har totalt 11 franchisebutiker, flest i Stockholmsområdet, men även i Nyköping, Västerås, Uppsala, Göteborg och Uddevalla.