Entreprenörföretagen skapar mötesplats för hela branschen på Nordbygg

Entreprenörföretagen skapar mötesplats för hela branschen på Nordbygg

Entreprenörföretagen gör en storsatsning på Nordbygg genom att låta Plåttorget göra comeback i en monter som är 70 kvadratmeter stor.

- Vi har alltid funnits med på Nordbygg, men i år gör vi en lite större satsning med Plåttorget. Det är ett upplägg som vi har testat tidigare med framgång och i år fanns det önskemål, bland annat från Stockholmsmässan, att vi skulle vara med och bygga upp Plåttorget igen, säger Magnus Fredman, företagsrådgivare och mässansvarig på Entreprenörföretagen.
- Syftet är att skapa en naturlig samlingsplats där vi samlar branschfolk, leverantörer och medlemmar och se till så att de trivs, knyter nya kontakter och får ny kunskap, fortsätter han.

I montern kommer det bland annat att finnas ett stort paviljongtak av stål och plåt, en informationsdisk samt en yta där besökarna kan få prova på att arbeta med olika plåtmaterial. I Plåttorget kommer det även att bli föreläsningar, tävlingar med fina priser samt ett ”Speakers Corner” där till exempel leverantörer har möjlighet att presentera nyheter.

- Nordbygg är en viktig mötesplats för hela byggbranschen och huvudsyftet med vår medverkan är att marknadsföra Entreprenörföretagen och visa på plåtens fördelar och möjligheter, säger Thomas Dahlberg, vd Entreprenörföretagen.
- Fokus kommer att ligga på att visa upp möjligheterna med materialet och att slå ett slag för hantverket.

Peter Söderberg, projektchef för Nordbygg på Stockholmsmässan, är nöjd med Entreprenörföretagens satsning med Plåttorget.
- Jag tycker att det är bra med en tydlig avdelning som kommer att locka till sig en avsedd målgrupp. Tanken med Plåttorget är att fungera som en samlingsplats för branschen, vilket är positivt, säger han.
- Entreprenörföretagens satsning är unik, även om det är en del andra organisationer som gör liknande saker.

Entreprenörföretagen ägs av Plåtslageriernas Riksförbund och samlar 930 svenska företag i tre branschföreningar; Byggnadsplåt, Ventilation och Stål & Lättbyggnad.