Medlare utsedda

Plåtslageriernas Riksförbund och VVS Företagen har accepterat de medlare som Medlingsinstitutet har föreslagit i den konflikt som uppstod fredagen den 13 april, då Byggnads valde att säga upp kollektivavtalen med Plåtslageriernas Riksförbund och VVS Företagen. Medlarna är Göte Larsson och Lars-Bonny Ramstedt.

Henrik Boman, Förhandlingschef på Plåtslageriernas Riksförbund och Förhandlingschef Robert Jakobsson på VVS Företagen säger sig vara nöjda med valet.
-Vi har accepterat medlarna, vi är trygga med deras gedigna erfarenhet och kompetens. Vi hoppas nu att de fortsatta diskussionerna ska föras i en konstruktiv anda och präglas av respekt och öppenhet, säger Henrik Boman och Robert Jakobsson.

För mer information:
Henrik Boman, Förhandlingschef, Plåtslageriernas Riksförbund, Tel: 08 762 75 97
Robert Jakobsson, Förhandlingschef, VVS Företagen, Tel: 08 762 75 32

Entreprenörföretagen är servicebolaget som idag samlar 1.300 svenska företag i fyra branschföreningar; Byggnadsplåt, Ventilation, Stål & Lättbyggnad och Mekanik.
Entreprenörföretagen är en gemensam satsning från Plåtslageriernas Riksförbund, PLR, och Mekaniska Verkstädernas Riksförbund, MVR.