Plåt & Ventföretagen och Svensk Byggplåt välkomnar Ruukki

Plåt & Ventföretagen och Svensk Byggplåt välkomnar Ruukki

I förra veckan blev det klart att Ruukki Sverige AB blir nytt medlemsföretag i Svensk Byggplåt. Ruukki är en leverantör av stålbaserade byggprodukter och tjänster för tak och fasader med målet att bygga hållbara byggnader. Fokus ligger på att leverera produkter, system och lösningar av hög kvalitet och med lång livslängd.

Plåt & Ventföretagen har varit medlem i Svensk Byggplåt sedan starten och Ruukki Sverige blir nu det tolfte medlemsföretaget och ett välkommet tillskott till branschorganisationen.

– Vi är väldigt glada att Ruukki blir en del av Svensk Byggplåt. De kommer att tillföra både kompetens och engagemang och ju fler vi är desto mer kan vi utvecklas och påverka, säger Johan Lindström, ordförande i Svensk Byggplåt och vd på Plåt & Ventföretagen.

Ruukki är en del av SSAB, med delade värderingar och lång erfarenhet av stål- och byggbranschen. I Ruukkis produktsortiment finns allt från kassetter och paneler till sandwichpaneler och hela fasadsystem.

– Vi ser verkligen fram emot att få ta del av arbetet i Svensk Byggplåt, säger Martin Eriksson, Business manager på Ruukki.

Läs mer om Svensk Byggplåts övriga medlemsföretag här!