Plåt & Ventföretagen har i dag medverkat i GCP Europes årliga kongress som genomfördes i Berlin. Från vänster: Johan Lindström, vd och förbundsdirektör i Plåt & Ventföretagen, Karl-Walter Schuster från BTGA samt Sören Schmidt från danska Tekniq.

Plåt & Ventföretagen tar plats i Europa

Under årets kongress för GCP Europe, som arrangerades i Berlin den 21 oktober, valdes Plåt & Ventföretagens förbundsdirektör, Johan Lindström, in som ordinarie ledamot i GCP Europes styrelse. Till ny ordförande valdes Karl-Walter Schuster från BTGA, den tyska organisationen för installatörer. Ny i styrelsen blev också Sören Schmidt från danska Tekniq vilket gör att det nu är en stark skandinavisk representation i detta för näringen viktiga forum.

- Eftersom cirka 7 av 10 för näringen avgörande beslut och regleringsbeslut tas i Bryssel så är det otroligt viktigt att vi säkerställer ett stark skandinaviskt påverkansarbete på plats, säger Jörgen Rasmusson, förbundsordförande Plåt & Ventföretagen.

- Det känns väldigt hedrande att få detta uppdrag och att få möjligheten att få utveckla denna organisation att i framtiden bli starkare och bidra till ökad medlemsnytta. Vi känner tillförsikt att bygga vidare på ett viktigt kontaktnät som spänner över hela Europa med gemensamma branschfrågor, säger Johan Lindström

GCP Europe är den centrala branschorganisationen för installatörer och plåtslagerier i Europa. Organisationen har 22 medlemsorganisationer som medlemmar och har sitt kansli i Bryssel.