Premiär i Sundsvall för Skotta säkerts informationsturné

Premiär i Sundsvall för Skotta säkerts informationsturné

För lite över ett år sedan startades Skotta säkert. Ett utbildningsprogram och licenskrav som ska leda till ökad säkerhet kring skottning av tak och som drivs av Entreprenörföretagen i samarbete med landets försäkringsbolag. Skotta säkert har hittills licensierat cirka 500 handledare och runt 2 000 takskottare runt om i landet. Den här vintern kommer det att bli ännu fler. För Entreprenörföretagens företagsrådgivare kommer, precis som förra vintern, att genomföra handledarutbildningar i säker takskottning enligt Skotta säkert, över hela landet. Alla kurstillfällen publiceras på denna webbsida.

– Vi lyckades bra med att nå ut med information om Skotta säkert under förra vintern. Det ledde till ett stort intresse för våra kurser och i höst och i vinter kommer det att finnas fler möjligheter att utbilda sig. Men jag vill samtidigt uppmana alla redan utbildade handledare att sprida sin kunskap genom att utbilda sin personal och kollegor, säger Entreprenörföretagens företagsrådgivare Alexander Iliev, ansvarig för Skotta säkert.

Just nu pågår en informationsturné med frukostmöten där vi berättar mer om hur Skotta säkert fungerar för entreprenörer, fastighetsägare, förvaltare, politiker och journalister. Premiärmötet hölls i Sundsvall i fredags morse med lyckat resultat:
– Jag tycker att det blev ett konstruktivt möte där det ställdes kloka och intressanta frågor. Nu kör vi vidare med frukostmöten på ytterligare tre orter samt flera nya utbildningstillfällen, fortsätter Alexander Iliev.

Varje möte inleds 07.30 med kaffe och frukostmacka och därefter följer information om Skotta säkert samt möjlighet att ställa frågor och genomföra intervjuer. Varje möte beräknas ta cirka en timme och de återstående orterna är:

3/10   STOCKHOLM. Entreprenörföretagens kansli på Årstaängsvägen 19 C

9/10   GÖTEBORG. Entreprenörföretagen, Södra Hamngatan 53

24/10  MALMÖ. Entreprenörföretagen, Jörgen Kocksgatan 1

Medverkande på dessa frukostmöten är bland annat Thomas Dahlberg, vd på Entreprenörföretagen, Alexander Iliev, företagsrådgivare och ansvarig för Skotta säkert, Mats Jonæson vd för Jonæson Bleck & Plåtslageri AB samt Martina Henriksson från försäkringsmäklarna Säkra.

Anmälan. Skicka ett mejl med person- och företagsnamn på samtliga deltagare samt ange vilket datum du vill komma och skicka till: tomas.skagerlind@entreprenorforetagen.se.

OBS! Frukostmötet är kostnadsfritt, men din anmälan är bindande!