I dag lanserar Plåt & Ventföretagen kalkylprogrammen PV Kalkyl Byggplåt, PV Kalkyl Ventilation samt PV Entreprenad.

PV Kalkyl - medlemsnytta på hög nivå

Den 1 september tog Plåt & Ventföretagen över ansvaret för allt som rörde PVF:s kalkylprogram samt för PVF Entreprenad. I dag lanserar vi kalkylprogrammen under de nya namnen PV Kalkyl Byggplåt, PV Kalkyl Ventilation samt PV Entreprenad.

PV Kalkyl tillhandahåller branschanpassade kalkylprogram för alla företag inom byggplåt respektive för ventilation medan PV Entreprenad levererar godkända kvalitets- och miljöplaner.Mer information, priser och support finns från och med i dag på www.pvkalkyl.se

– Plåt & Ventföretagens huvudsyfte är att skapa nytta för våra medlemmar och att vi nu äger och kan vidareutveckla dessa program handlar om medlemsnytta på en mycket hög nivå, säger Johan Lindström vd och förbundsdirektör i Plåt & Ventföretagen.

– Dessutom har Patrik Calén, som tidigare ansvarade för programmen hos PVF Yrke & Utbildning, rekryterats och kommer fortsättningsvis ha samma funktion och ansvar på Plåt & Ventföretagen, fortsätter Johan Lindström.

– Det här känns som ett steg i rätt riktning och det innebär bland annat att jag nu kommer att komma ännu närmare användarna, eftersom de flesta av dem är medlemmar i förbundet, säger Patrik Calén.

PV Kalkyl Byggplåt
Med PV Kalkyl Byggplåt går det bland annat att läsa in ritningarna i programmet och mängda direkt på skärmen, vilket sparar mycket tid. Det går också att räkna på det sätt som passar användaren bäst, antingen via färdiga mallar eller med ett skräddarsytt kalkylsystem. PV Kalkyl Byggplåt har anpassats och tagits fram i samarbete med företag inom byggplåt.

PV Kalkyl Ventilation
Kalkylprogrammet för ventilation hanterar samtliga förekommande arbetsmoment. Även bilkostnad och boende ligger med i beräkningarna. Dessutom bygger ventilationsprogrammet på den senaste tekniken, vilket gör det möjligt att räkna på enbart digitala handlingar. Även PV Kalkyl Ventilation är framtaget i samarbete med företag inom branschen.

PV Entreprenad
I AB 04 framgår det att entreprenören ska upprätta en kvalitetsplan och en miljöplan sedan avtal har ingåtts. För att underlätta och effektivisera arbetet med en sådan plan erbjuder vi PV Entreprenad. Ett dataprogram som behandlar kvalitet, miljö och arbetsmiljö samt digital lagring av hela projekt. PV Entreprenad är anpassat för plåtslageri, ventilation och smide och innehåller därför endast funktioner som är relevanta för branschen.