Stort intresse för Entreprenörföretagens frukostmöten om Skotta säkert

Stort intresse för Entreprenörföretagens frukostmöten om Skotta säkert

I onsdags avslutades den informationsturné om Skotta säkert som Entreprenörföretagen har genomfört de senaste veckorna. Under turnén har vi besökt ett antal orter i norra Sverige för att berätta mer om licensieringssystemet för säker takskottning för främst fastighetsägare, förvaltare och för styrelseledamöter i bostadsrättsföreningar.

Skotta säkert är ett utbildningssystem som ska leda till ökad säkerhet kring skottning av tak och som drivs av Entreprenörföretagen. Projektet fick omgående stort genomslag då det startades hösten 2012 och satsningen har tagits emot väl av såväl allmänheten, försäkringsbolag, fastighetsägare, som av de företag som sysslar med takskottning.

I dag finns det över 5 000 licensierade takskottare i hela riket och flera av landets försäkringsbolag har rapporterat att skadorna på personer, fastigheter och egendom har minskat rejält de två senaste vintrarna. De flesta av landets försäkringsbolag har också skrivit in i sina villkor att alla takskottare som arbetar på större fastigheter och byggnader ska vara licensierade enligt Skotta säkert.

De medverkande på den nyligen avslutade informationsturnén har varit Alexander Iliev, jurist och ansvarig för Skotta säkert på Entreprenörföretagen, Martina Henriksson från försäkringsmäklarna Säkra samt våra lokala företagsrådgivare på respektive ort.

– Jag är positivt överraskad över att det är så många som har visat intresse för Skotta säkert under vår lilla turné. I Luleå slog vi rekord med ett 20-tal personer från olika fastighetsbolag, vilket var kul. Det här gör att vi med all sannolikhet kommer att arrangera flera frukostmöten på andra orter senare i vinter, säger Alexander Iliev.

Kurstillfällen!

Entreprenörföretagens företagsrådgivare kommer, precis som förra vintern, att arrangera kurser i säker takskottning enligt Skotta säkert, över hela landet. Nya datum och orter kommer att läggas till så håll utkik på www.entreprenorforetagen.se. Klicka på ”Kurser & aktiviteter” och sedan på ”Skotta säkert”.
Mer information om Skotta säkert finns på www.skottasakert.se.

Behöver du ytterligare information kontakta:
Alexander Iliev, jurist och ansvarig för Skotta säkert på Entreprenörföretagen, 070 322 07 70
Martina Jonaeson, försäkringsförmedlare på Säkra Stenstaden, 070-10 98 007
Tomas Skagerlind, kommunikationsansvarig Entreprenörföretagen, 070-537 74 47