Pysslingen Förskolor och Skolor AB förvärvar Montessoriskolan Castello

Pysslingen Förskolor och Skolor AB har skrivit ett avtal med Montessoriskolan Castello som innebär att Pysslingen förvärvar verksamheten den 1 juli 2010.

Montessoriskolan Castello är en fristående skola med tre förskolor för barn mellan ett och fem år, samt grundskola F-9 med tillhörande fritidsavdelning. Skolan ligger i Nacka, och har funnits sedan 1995 och har 308 inskrivna barn och elever i förskola och skola.
– Montessoriskolan Castello, som är en mycket välskött och eftertraktad skola, passar väl in i vår verksamhet eftersom vi redan driver Montessoriskolor i Stockholm och Skåne. Nu kan vi öka vår mångfald även i Nacka, säger Johan Göterfelt, vd på Pysslingen Förskolor och Skolor AB.
– Vi är mycket nöjda med denna lösning eftersom Pysslingen är en stabil ägare med lång erfarenhet av skolverksamhet, såväl lokalt som nationellt, säger Kristina Skjöld Wennerström, biträdande rektor, vd och en av ägarna till Montessoriskolan Castello.

För mer information:
Johan Göterfelt, vd, Pysslingen Förskolor och Skolor AB, 070-735 54 11
johan.goterfelt@pysslingen.se

Kristina Skjöld Wennerström, biträdande rektor, vd och en av ägarna till Montessoriskolan Castello 070-399 93 08, kristina.wennerstrom@castello.nu

www.pysslingen.se
www.castello.nu

• förskola
  • skolor

• Stockholm

Pysslingen Förskolor och Skolor AB är en av de största friskoleaktörerna inom förskola och skola i Sverige med över 20 års erfarenhet av lärande. Pysslingen har 1 900 medarbetare fördelat på 95 enheter i Storstockholm, Mälardalen och Skåne. 2009 omsatte företaget 992 Mkr. Inom Pysslingen finns en mångfald av erkända pedagogiska metoder och vår lärandekultur kännetecknas av att varje individ ska utveckla talanger för livets upptäcktsresa