Är du en driftig ekonom och administratör som söker utmaningar?

Då vår ekonom och verksamhetskoordinator ska studera vidare söker vi nu hans efterträdare. Vi behöver dig som har förmågan att både administrera och kommunicera. Du kommer att ansvara för företagets ekonomiska redovisning och uppföljning inklusive löneadministration. Dessutom är du ansvarig för administration och koordinering av kvalitetsgranskningar, enkätundersökningar med mera. Rollen innebär löpande kundsupport med frekventa kontakter per telefon och mejl.

Vi på Q-Steps är en liten organisation med sex medarbetare. Flexibilitet och förmågan att prioritera är därför en nödvändighet i vårt dagliga arbete både när det gäller arbetsuppgifter och tempo.

Som person är du utåtriktad, driftig och självgående. Du är också pålitlig, noggrann och har en god organisationsförmåga. Du tycker om kvalitet och ser en utmaning i att utveckla en hittills framgångsrik verksamhet till att bli ännu bättre.

Kvalifikationer och övriga uppgifter

Utbildning/erfarenhet

Du är utbildad gymnasieekonom och har ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet att arbeta som ekonom och/eller administratör. Du är väl insatt i bokföring, budget och resultatuppföljning. En merit är om du kan lönehantering. Vi arbetar i Visma administration och Visma lön, varför det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta i dessa program. Då du kommer att hantera vår databas och vårt webbaserade enkätsystem behöver du ha god datorvana och intresse av IT-system.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi vill att du kan börja i slutet av maj eller senast den 1 juni 2012. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Avsättning till tjänstepension görs och ett friskvårdsbidrag utgår årligen.

Skriv ett personligt brev och berätta för oss varför du är lockad att söka och vad du vill bidra med. Bifoga även ditt CV och skicka till soren.leven@q-steps.se. Rekryteringen kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan snarast, dock senast den 31 mars.

Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa Douglas Lundholm på telefon 08-410 928 42 eller Sören Levén på telefon 08-410 928 41.

• tillsvidareanställning
  • gymnasieekonom