Qall Smart - Svårt att förklara, lätt att förstå - unikt på marknaden

Med Qall Smart vänder Qall på hela den nuvarande strukturen på mobilabonnemang

Om du väljer ett abonnemang med Telia eller Telenor idag, så måste du välja mellan ett abonnemang som är helt rörligt eller ett abonnemang som är fastpris med en hög fast månadskostnad. Det har tidigare varit en bra deal. Men när vi har studerat hur kunders ringmönster ser ut, och det gäller på 4/5 av alla kunder, så har det visat sig att ringmönster ändras kraftigt, och den ena månaden är inte den andra lik.

Om ditt företag en månad har 7 projektanställda som ringer mycket så betalar du ca 500 kr i månaden per abonnemang för dem om du tryggat upp dig med fastprisabonnemang, som de flesta operatörer vill att du använder, men om den en person plötsligt måste sluta, så står du där med en kostnad på 500 kr/månad som ingen ska/kan använda. Utöver detta har man en bindningstid på i snitt 12 månader.

Det abonnemanget kostar nu ditt företag 500 kr gånger 12 månaders avtalstid, för något ni inte kan nyttja. Som företagare får du inte byta abonnemangsform under avtalstiden hos varken Telia eller Telenor, även om dina ringmönster och förutsättningar ändras. Detta kostar företag 1000-tals kronor varje år. Och alla företag med en anställd eller mer, känner till problematiken. Att sitta med dyra abonnemang som inte används är ett vanligt och dyrt problem.

Omvänt kan det vara så att ett rörligt abonnemang helt plötsligt drar iväg eftersom det inte finns någon spärr. En låganvändare ringer helt plötsligt mycket och då drar fakturan iväg till 5000 kr. Även detta ett mycket vanligt och dyrt problem.

Det här upplägget, att betala för det du inte använder, är det slut på.

Qall har tagit fram det smartaste och mest kundvänliga abonnemanget på marknaden. Qall smart är uppbyggt så att det varje månad börjar på 169 kr, och sen ringer du för en vanligt minuttaxa upp till en MAXTAXA på 499 kr där det tar stopp.

Du får alltså ett rörligt fastprisabonnemang, eller ett fast rörligt abonnemang.

Och i detta ingår det alltid en smartphone (Decemberkampanj Iphone 4 vid beställning på nätet)

Läs mer om våra nyheter på newsdesk eller på vår hemsida. Besök oss även på Facebook för tävlingar och nyheter.

• samsung
  • sony
  • apple
  • iphone
  • smart
  • mobiltelefoni
  • nummerupplysning

Qall Telecom AB är en av Sveriges snabbast växande företagsoperatörer och i produktportföljen ingår mobiltelefoni, mobilt bredband, fast telefoni, IP-telefoni samt IP-centrexväxlar. Vi erbjuder små och medelstora företag konkurrenskraftiga och prisvärda helhetslösningar och ska vara det självklara alternativet för ett företags kommunikation. Vi har funnits sen 2007, är drygt 50 anställda och omsätter ca 200 miljoner kr årligen. Ledorden präglas av enkelhet, förstklassig service och personlighet.

Qall - Now we're talking