Nyemission i QBNK Holding AB inbringar 7,7 MSEK

Emissionsbeloppet uppgår till 7 741 369 kronor varigenom aktiekapitalet ökas med 143 358,68 kronor och uppgår efter emissionen till 661 358,68 kronor. Emissionskostnaderna uppgår till 100 000 kronor. Det totala antalet aktier efter genomförd emission uppgår till 33 067 934 stycken.

Avräkningsnotor kommer att utsändas till dem som tecknat aktier den 21 maj 2015. Betalning ska ske enligt instruktioner på avräkningsnotan, likviddag kommer att vara den 26 maj 2015.

QBNK’s vd, Carl Petruson säger i en kommentar:

”QBank är en plattform som kan hjälpa kunder och företag över hela världen. Vi har byggt upp en bra kundbas i Sverige och ser en stor potential utanför landets gränser. Vi har det senaste kvartalet erhållit ett internationellt erkännande av två betydelsefulla analyshus, vilket bl.a. bidragit till att vi landat vår första kund i Australien. Den nyligen genomförda emissionen kommer att göra det möjligt för oss att bättre hantera den efterfrågan vi ser både i Sverige och internationellt. Vi kommer stärka upp vår interna organisation och service gentemot våra partners och återförsäljare. Vi kommer paketera QBank och översätta plattformen till fler språk. Vi kommer att marknadsföra QBank på branschmässor och events i syfte att knyta till oss fler internationella partners, kunder och medarbetare. Vi kommer också kunna göra bättre analyser av förvärvskandidater och arbeta mer proaktivt med vår strategiska tillväxt.”

• Datorer, datateknik, programvaror

Kort om QBNK

QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners. Bolaget har vuxit med 30-40% per år de senaste fyra åren.

Kortnamnet för aktien är: QBNK

ISIN-kod för bolagets aktie är: SE0005934023

Ytterligare information avseende bolaget finns på www.qbank.se

För mer information kontakta:

Carl Petruson, VD QBNK Holding AB (publ)

Tel: 08-459 99 90 | E-post: carl.petruson@qbank.se

Carl Petruson