Idag lanserar QD kvällsöppen IT Servicedesk för alla kunder!

Idag lanserar QD kvällsöppen IT Servicedesk för alla kunder!

Pandemin påverkade allas sätt att arbeta och fler och fler arbetar alltmer flexibelt gällande vart de arbetar och när de arbetar. Behovet av teknisk support utanför vanlig kontorstid växer och för att möta den ökade efterfrågan och fortsätta ge våra kunder högklassig service utökar QD våra öppettider på vår IT Servicedesk till 7-22 från och med idag!

QD:s IT Servicedesk är en av våra absolut viktigaste delar i att tillhandahålla bra stöd och support till våra kunder. Genom att nu utöka öppettiderna till 7-22 kan vi hjälpa våra kunder på ett ännu bättre sätt, oavsett om de behöver teknisk support på morgonen eller kvällen.

Vi på QD har arbetat i snart 35 år för att ge högkvalitativ support och tekniska lösningar till företag och organisationer och vi har en historia av att utmana branschen och söka egna lösningar. Med utökade öppettider för vår Servicedesk hoppas vi att kunna fortsätta utmana branschen och erbjuda våra kunder den bästa servicen och stödet i deras dagliga arbete.

Tankarna kring hur pandemin har påverkat oss och våra kunders arbetssätt har funnits hos oss på QD under en längre tid och därför genomförde vi under vintern diverse mätningar för att se hur och när våra kunder använde sina IT-arbetsplatser. Det blev tydligt för oss att fler och fler flexar mer och mer rörande när och var de arbetar. Därför inleddes dialoger med både fackförbund och våra medarbetare i Servicedesken och under sommaren pågick detaljplanering av scheman med mera inför starten av våra utökade öppettider som sker idag.

Det känns det superbra att vi kan möta våra kunders förändrade arbetssätt genom att erbjuda en riktigt kompetent IT Servicedesk ända fram till klockan 22 på helgfria vardagskvällar. Jag är stolt över att vi fortsätter utveckla QD:s portfölj av IT-tjänster, säger Daniel Furmarker, VD på QD Sverige AB.

Lars Grundström

Presskontakt Vice VD Marknad & Försäljning 010-2180021
Daniel Furmarker

101% för dig! Vi är IT-partnern med den perfekta storleken.

Vi är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

QD Sverige AB
Löfströms Allé 5