QD blir återigen certifierade som ett Great Place To Work!

QD blir återigen certifierade som ett Great Place To Work!

QD har för fjärde året i rad certifierats som ett Great Place To Work! QD har ett uttalat mål att vara en attraktiv och fantastiskt bra arbetsplats och återkommande pulsundersökningar med ständig feedback gör det möjligt för ledningen att prioritera just det som medarbetarna efterfrågar.

- Vi på QD sätter en stolthet i att vi utmanar branschen och det är bara möjligt med kompetenta och engagerade Tech-medarbetare. QD är vår personal! Utan dem och deras grymma kompetens är vi ingenting! Därför är certifieringen som ett Great Place To Work ett kvitto på att vi kommer kunna fortsätta leverera högklassiga lösningar och hjälpa våra kunder in i framtiden, säger Daniel Furmarker, VD på QD Sverige AB.

QD genomförde 2023 års medarbetarundersökning under oktober och resultaten visar att:

• 93% tycker att QD sammantaget är en mycket bra arbetsplats
  • 94% tycker att medarbetarna ges mycket ansvar
  • 95% tycker att QD är en rättvis arbetsplats
  • 95% tycker att ledare och chefer agerar ärligt och etiskt i sitt arbete
  • 94% tycker att QD verkligen firar vid speciella tillfällen

- QD är ett tech-bolag där det finns ett genuint intresse för att hela tiden bli bättre och att sträva efter att vara i en "egen liga" och det är mycket inspirerande. Det finns också en stor förståelse för och vilja att skapa den mest attraktiva tech-arbetsplatsen, kommenterar en medarbetare i undersökningen.

En annan kollega säger att: - Den familjära stämningen på QD och att vi har tillgång till modern och bra teknik för att kunna utföra vårt jobb uppskattar jag mycket med QD som arbetsgivare.

- Vi är enormt stolta över certifieringen som ger oss ett intyg på att våra medarbetare upplever tillit till företagets ledning och känner stor kamratskap och engagemang på sin arbetsplats, säger Daniel Furmarker avslutningsvis. Han menar att det faktum att våra medarbetare känner tillit och engagemang är en förutsättning för att vi ska kunna möta de förväntningar som våra kunder och partners ställer på oss.

Undersökningen som Great Place To Work Institute genomför grundar sig i över 25 års empirisk forskning och analys, kombinerat med flera miljoner av medarbetarundersökningar som är genomförda i över 50 länder. En grymt bra arbetsplats är enligt dem en där man litar på människorna man arbetar för, känner stolthet för det man gör och trivs med människorna man jobbar ihop med!

Lars Grundström

Presskontakt Vice VD Marknad & Försäljning 010-2180021
Daniel Furmarker

Presskontakt VD 010-2180263

101% för dig! Vi är IT-partnern med den perfekta storleken.

Vi är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

QD Sverige AB
Löfströms Allé 5