Lundagrossisten väljer QD som ny Microsoft365-partner!

Lundagrossisten väljer QD som ny Microsoft365-partner!

Lundagrossisten är ett familjeägt företag som startades i Lund av Bo Johansson under slutet av 70-talet. Till att börja med såldes svensktillverkade mässingsdelar via postorder till rörfirmor i hela landet. Därefter har en kontinuerlig expansion av både sortiment och kunder skett och varefter marknaden varit mogen har hämtlager öppnats på de orter där ett kundunderlag funnits.

Lundagrossisten har i dagsläget närmare 200 anställda och behövde en IT-partner som kan hjälpa dem med alla typer av frågor inom Microsoft365-sviten för att underlätta för deras användare. Valet föll på QD som en lagom stor partner med rätt inställning och snabbrörlighet för att snabbt och effektivt kunna hantera Lundagrossistens utmaningar.

– Jag är mycket glad över att Lundagrossisten nu valt QD som sin nya IT-partner inom Microsoft365-området. Att få möjlighet att arbeta med ett klassiskt och välkänt företag bevisar att vi verkligen är den perfekta IT-partner för medelstora företag, säger Daniel Furmarker, VD på QD Sverige AB.

– QD var en passande partner med hög kompetens, snabba till handling och mycket seriösa i hela sitt agerande, säger Ingemar Gidebo, IT-samordnare på Lundagrossisten.

– Vårt fokus på verksamhetsnytta, användarnöjdhet, flexibla avtal och en snabb och kundorienterad leverans tillsammans med ett bra rykte i branschen har bidragit till att vi är rätt partner för Lundagrossisten säger Lars Grundström, vice VD och Sälj & Marknadschef på QD Sverige AB.

Lundagrossisten har genom åren förändrat den Svenska VVS-branschen genom att erbjuda alla rörfirmor en hög servicenivå. Via bland annat hög leveranssäkerhet, ett rättvist och enkelt pris/rabattsystem har det till exempel inte krävts att rörfirmorna måste ha en duktig förhandlare för att få köpa sitt VVS-material till rätt pris. Tvärtemot sina konkurrenter arbetar inte Lundagrossisten efter något "centrallagertänkande", alla hämtlager är istället fullsorterade med hela katalogsortimentet. . Samarbetet med QD ger Lundagrossisten möjlighet att fokusera på sin kärnverksamhet medan QD säkerställer en bekymmersfri IT-upplevelse. QD skapar förutsättningarna för en bättre arbetsdag!

Vi är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

Lars Grundström

Presskontakt Vice VD Marknad & Försäljning 010-2180021
Daniel Furmarker

101% för dig! Vi är IT-partnern med den perfekta storleken.

QD Sverige AB
Löfströms Allé 5