Nowa Kommunikation väljer QD som IT-partner

Nowa Kommunikation väljer QD som IT-partner

Som en av Sveriges största oberoende kommunikationsbyråer är Nowa beroende av en pålitlig IT-säkerhet och snabb support för sina användare. Byrån har sin kärna i samhällsinformation och Employer branding och servar de flesta av Sveriges statliga myndigheter. Till Nowa levererar QD bland annat IT-servicedesk, serverdrifttjänster och kontorsnätverk. Valet föll på QD, en partner med rätt storlek som med engagemang och snabbrörlighet kan hantera Nowas IT.

- Vårt fokus på våra kunders verksamhet, deras medarbetares effektivitet samt flexibla avtal har bidragit till att vi är rätt partner för NOWA. Det är mycket glädjande att vårt framgångsrika koncept visar sig vara attraktivt även på vår relativt nya marknad i Göteborg, säger Lars Grundström, vice VD på QD Sverige AB.

- Nowa Kommunikation är en del av koncernen Nowagruppen, vars IT-behov är i ständig förändring. Vi kände att QD som partner förstod vårt behov. Att det fanns personal tillgänglig i Göteborg var också en avgörande del, säger Johan Wallqvist, IT-beställare på Nowa Kommunikation AB.

Kontaktpersoner:

Lars Grundström

Vice VD

Lars.grundström@qd.se

Christoffer Friman

Regionansvarig Göteborg

Christoffer.friman@qd.se

För bildmaterial och vidare citat hänvisas till http://www.qd.se/om-oss/ samt http://www.qd.se/om-oss/ledning/.

QD Sverige AB är våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar, med ambitionen att skapa en IT-struktur som bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster eller helhetslösningar levererar vi alltid våra tjänster med hög kvalitet och ett personligt engagemang i våra kunder.

Lars Grundström

Presskontakt Vice VD Marknad & Försäljning 010-2180021
Daniel Furmarker

101% för dig! Vi är IT-partnern med den perfekta storleken.

Vi är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

QD Sverige AB
Löfströms Allé 5