QD certifierar sig enligt ISO 14001

QD certifierar sig enligt ISO 14001

Som nästa steg i ett mångårigt fokus på miljö och hållbarhet har QD Sverige AB nu blivit certifierade enligt ISO 14001, en internationell standard för miljöledningssystem. Certifieringen är ett bevis på QD:s åtagande för att minska sin påverkan på miljön och förbättra sin hållbarhetsprestanda.

QD har nu certifierats enligt standarden ISO 14001 som handlar om miljöledning. Bolaget har i över 10 år arbetat med en miljöpolicy som syftar till att skapa tydliga strukturer och processer för våra högt ställda krav kring miljöarbetet i stort och vår leverans inom företaget. QD är också sedan många år redan certifierade enligt ISO 9001 som är en standard för kvalitetsledning avsedd för verksamhetsprocesserna i ett företag eller en organisation.

Under hösten 2022 inleddes arbetet med att modernisera hela vårt miljöledningssystem och samtidigt certifiera QD som företag enligt ISO 14001. Standarden fastställer de krav och riktlinjer som organisationer behöver följa för att minimera sin miljöpåverkan och förbättra sin miljöprestanda. QD har genomgått en omfattande certifieringsprocess för att uppfylla dessa krav och säkerställa att vårt miljöledningssystem är i överensstämmelse med standarden.

– Vi är mycket stolta över att ha uppnått vår ISO 14001-certifiering. Den är ett bevis på vårt engagemang för att minska vår miljöpåverkan och vår strävan att bli ett mer hållbart företag. Certifieringen är ett steg framåt för oss och kommer att hjälpa oss att fortsätta att förbättra vår miljöprestanda och arbeta för en mer hållbar framtid, säger Daniel Furmarker, VD på QD Sverige AB.

– QD arbetar med många kunder som sätter miljö- och hållbarhetsfrågor högt på sin agenda. Vi bidrar aktivt till minskad miljöpåverkan genom utveckling av effektiva digitala lösningar inom en mängd olika områden. Jag är stolt över att vi nu också är certifierade enligt ISO 14001, vilket ytterligare stärker vår position som en hållbar leverantör, säger Lars Grundström, vice VD och Sälj- & Marknadschef på QD Sverige AB.

Vi är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

Lars Grundström

Presskontakt Vice VD Marknad & Försäljning 010-2180021
Daniel Furmarker

101% för dig! Vi är IT-partnern med den perfekta storleken.

QD Sverige AB
Löfströms Allé 5