Qruxel Productions får uppdraget att producera finalen av Svenska Raketligan

Qruxel Productions har fått förtroendet att producera finalen av Svenska Raketligan, Sveriges största liga inom Rocket League. Finalen går av stapeln den 22 maj och sänds från Qruxel Productions studio på Sveavägen i Stockholm.

Svenska Raketligan grundades tidigt 2019 och har sedan starten vuxit varje säsong. Det är nu dags för finalen av säsong 5 som kommer sändas på Svenska Raketligans twitchkanal (www.twitch.tv/svenskaraketligan) med start kl 13:00 den 22 maj. Under säsong 5 har Svenska Raketligan haft 191 Rocket League-lag med totalt 805 spelare indelat i 19 divisioner.

Själva finalsändningen kommer att ske från Qruxel Productions egna esportstudio i Stockholm:

Vi arbetar mycket med att få esporten ut till en bredare publik och därför är Rocket League en väldigt intressant åskådarsport eftersom det är så enkelt att förstå upplägget. Det är i princip fotboll - fast med flygande bilar. Därför är det väldigt kul att få detta förtroende från Svenska Raketligan som har hela det svenska Rocket League-communityt bakom sig” säger Ludvig Fjell grundare och VD på Qruxel Productions.

Emil “D4rw1N” Smedius & Robert “Lem0naZ” Fridström från Svenska Raketligan hoppas även på tittarekord:

Vi är otroligt glada över chansen att få visa upp det mäktigaste svensk Rocket League har att erbjuda hos Qruxel Productions studio. Slutspelet för säsong 5 kommer bli ett event att minnas länge och med Qruxel Productions vid rodret för produktionen tror vi att tittarrekord är givet.

Läs gärna mer om Svenska Raketligan på deras hemsida: https://svenskaraketligan.se/

Svenska Raketligan
Svenska Raketligan är Sveriges största nationella liga i Rocket League där alla svenskar får möjligheten att tävla om priser och visa upp sig på den nationella scenen. Detta samtidigt som man har möjlighet att kvala in sig till internationella tävlingar som det nordiska mästerskapet. Svenska Raketligan är en ekonomisk förening som arbetar ideellt för att driva svensk esport framåt!