Kalmarsund är laddbart

QTF önskar en riktigt trevlig batteriladdning

Sommaren bör ägnas åt sådant man tycker om och sådant som fyller kroppen och sinnet med energi lika bra som en mobilladdare laddar en ny mobiltelefon. Vi ger inga förslag, du vet nog bäst själv vad som laddar dig, men vi vill önska dig en bra laddning. Här är en liten uppdatering om vad QTF gör under sommaren.

Ishallen i Oskarshamn

Under våren 2023 har QTF filtrerat och förberett kylanläggningen i ishallen för avgasning. Man hade vid flera tillfällen haft problem med mjuk is. Under matchen mot Luleå fick man till och med avbryta matchen för att laga isen.

Systemvätskan avgasas när hallen underhålls och kylningen är avstängd och beräknas vara klar i sommar, ett par veckor innan den nya isen ska tillverkas. Inledningsvis innehöll kylvätskan mer än 9 mg syre per liter och var tämligen smutsig. Rapport om framsteg och slutresultatet kommer under hösten.

Team Rynkeby

Det börjar bli dags för Team Rynkeby Kalmar län att styra cykeln mot Paris. I början av juli samlas man för gemensam avfärd med alla övriga Team Rynkebylag. Man samlar in pengar till framför allt Barncancerfonden och QTF har stöttat med fotografering och som Bronzesponsor. Bilder finns att beskåda på Flickr här: www.flickr.com/photos/196547166@N06/albums/72177720306563519

Kalmar Saints Nation

Och så en liten flaggning om vår stöttning av KFUM Kalmar Basket och deras satsning med Saints Nation för att via idrott/basket hjälpa till att integrera ungdomar i utsatta områden som Norrliden och Oxhagen i Kalmar.

I sommar arrangerar KFUM Kalmar Basket öppna träningar på basketplanerna vid Långviken i Kalmar. Pojkar och flickor födda 2010 - 2016 får under några dagar i början och slutet av sommarlovet chans att prova på basket med andra i samma ålder.

QTF anställer säljare

Vi behöver förstärka med ytterligare 1 säljare. Inriktning industriella system (ishallar, badhus, fartyg, fjärrvärme, processindustri m.m.).

Erfarenhet: Teknisk försäljning. Gärna kunskap om, eller intresse av, vätskeburna energisystem.

Utbildning: Ingenjör VVS, drift, eller jämförbara kunskaper.

Tipsa gärna Elving på elving.isaksson@qtf.se om du är, eller känner någon som är lämplig.

Ha en fin sommar!