Kontrollera systemvätska i sina värmesystem är lika enkelt som att baka en sockerkaka.

Så bakas en sockerkaka ...

"Att se företag och offentliga verksamheter fylla gashaltig systemvätska (ibland med glykol som stått i öppna kärl och redan brutits ner av syre) i sina system är ungefär som att se någon blanda ägg i sockerkaksmeten utan att ta bort skalen – man vill liksom hjälpa till. Det är bara lite kunskap som krävs för att resultatet ska bli så mycket bättre."

Vi hjälper våra kunder att förstå och komma till insikt om sambanden med gaser i systemvätska och problemen som det yttrar sig i. Genom att mäta systemvätskan enligt QTF-metoden hjälper vi dem att se bevisen. Vi förklarar effekten av avgasning och presenterar slutresultat med mätvärden. Inga gissningslekar. Vi åstadkommer och presenterar konkreta uppmätta resultat. Inte mycket svårare än att baka en sockerkaka faktiskt, när man väl kan det.

Det är en god idé att kontakta QTF för besiktning av dina värmesystem och kylsystem!