Digital övervakning ger nya möjligheter att upptäcka eventuella brister i värme-/kylsystem

QTF introducerar Digital övervakning för kunder inom värme- och kylsystem

QTF Sweden AB tar stora steg i digitaliseringen av systemövervakning med lanseringen av Digital övervakning. Det nya systemet ger QTF möjlighet att övervaka systemvätskan i realtid samt att kontrollera och analysera avgasningsutrustningens funktion och resultat. Genom att erbjuda uthyrning av CMU-enheten (Central Monitoring Unit) får kunden kontroll över avgörande variabler såsom syrenivå, temperatur och tryck. I uthyrningen ingår förutom mätvärdena även tolkning, analys och rekommendation från QTF:s experter.

Produkthöjdpunkter inkluderar:

- Realtidsövervakning av systemvätskan i värme- och kylsystem

- Kontroll och analys av avgasningsutrustningens funktion och resultat

- Möjlighet att övervaka syrenivå, temperatur och tryck i realtid

- Enkel uthyrning av CMU-enheten för smidig hantering

"Med lanseringen av Digital övervakning tar vi ett stort steg framåt i att erbjuda våra kunder effektiva och moderna lösningar för systemövervakning. Vi är stolta över att kunna erbjuda denna teknologi som gör det enkelt för kunder att ha full kontroll över sina system", säger Björn Carlsson, teknisk chef och grundare av QTF Sweden AB.

Genom att införa Digital övervakning, visar QTF sitt åtagande att ligga i framkant när det gäller teknologisk innovation inom värme- och kylsystem. Den här satsningen stärker företagets position på marknaden och stödjer företagets strategi att erbjuda högkvalitativa och pålitliga lösningar till sina kunder.

Inbjudan till Nordbygg 23-25 april 2024

Välkommen till QTF på Nordbygg! Vi finns som vanligt i monter A06:02. I den himmelsblå montern kommer fokus i år att vara på den digitala övervakningen. I montern visar vi och förklarar hur den digitala övervakningen går till. En TV-skärm är uppkopplad till ett befinligt system i Kalmar. Personalen visar i realtid värdena som fås ur mätutrustningen och förklarar hur de tolkas och används för att säkerställa effektiva system.

Kom och träffa oss!

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.