SSG:s Information om covid-19 avslutas med kunskapstest.

QTF Sweden AB i Coronatider

Trots att det ibland kan kännas som att man lever i en mardröm när man vaknar på morgonen och inser att världen just nu hålls i ett järngrepp av coronaviruset så löper saker på, även om det krävs vissa anpassningar.

QTF:s operatörer är fortsatt ute i hög beläggning på avgasnings- och reningsuppdrag. Tack och lov löper vår verksamhet på utan kontakter med många människor. Operatörerna kör själva sina maskiner efter att ha blivit insläppta i undercentraler. Kundernas värme-/kylsystem behöver åtgärdas, virus eller ej.

Men även vi anpassar oss förstås för att ge såväl våra anställda som kunder så mycket trygghet som möjligt.

1. Samtliga anställda har nu gått SSG:s ”COVID-19-kurs” så att alla vet vad som gäller.

2. Handsprit och extra handskar till alla operatörer.

3. Handsprit på toaletterna på kontoret

4. Begränsning på antal personer samtidigt i fikarummet, så att gott avstånd kan hållas.

5. Alla som har möjlighet jobbar hemifrån och är bara på kontoret vid särskilt behov.

”Låt oss hoppas att den här pandemin snart ebbar ut så att vi kan återgå till det normala utan att behöva oroa oss för både egen och nära och käras hälsa”, säger Elving Isaksson, marknadsansvarig QTF.

SSG erbjuder en kostnadsfri informationskurs om det nya coronaviruset och sjukdomen covid-19. Syftet är att öka kunskapen om hur man förebygger smittspridning, baserat på information från svenska myndigheter. Se mer på ssg.se.

För mer information kontakta: Heléne Karlsson, 0480-43 00 92, helene.karlsson@qtf.se, Richard Bremer, 0480-43 00 97, richard.bremer@qtf.se eller Elving Isaksson, 0480-43 00 81, elving.isaksson@qtf.se. www.qtf.se