Christel Ericson checkar in som ny hotelldirektör på Quality Hotel Ekoxen

Christel Ericson checkar in som ny hotelldirektör på Quality Hotel Ekoxen

(Linköping, 18.10.2016) Den erfarna hotellkvinnan Christel Ericson tillträder som ny hotelldirektör på ett snart helt nyrenoverat Quality Hotel Ekoxen i Linköping.

Vi är mycket stolta över att få Christel på plats med sin kompetens och kunskap till Nordic Choice Hotels och Quality Hotel Ekoxen. Christel är ett driftsproffs ut i fingerspetsarna och brinner för försäljning. Vi ser fram emot en ledare som vill driva Quality Hotel och i synnerhet Quality Hotel Ekoxen mot nya höjder med energi, mod och begeistring i staden där idéer blir till verklighet”, säger Susanna Ståhl, Director of Operation, Quality Hotel Sverige & Danmark.

Christel har varit en del av Nordic Choice Hotels sedan 2008 och kommer från en tjänst som Finance Controller på Quality Hotel Friends. Christel har en lång och gedigen erfarenhet från olika ekonomi, ledarskap och hotelldrifts områden. Hon började sin bana som delägare på Kontoret AB med fokus på personal, rekrytering och ekonomi och har därefter haft flera ledarskap-och driftspositioner inom Nordic Choice Hotels bland annat som hotelldirektör på Quality Hotel Park i Södertälje och Quality Hotel Jönköping.

”Det känns fantastiskt spännande att få komma till denna östgötska hotellpärla mitt i Linköping! Med ett snart nyrenoverat hotell på en stark marknad kommer vi att ta Quality Hotel Ekoxen ut på en härlig resa mot nya mål! Det ska helt enkelt bli jäkligt kul!”, säger Christel Ericson.

Christel börjar sin anställning 1a november 2016.

Christel Ericson, Hotelldirektör, Quality Hotel Ekoxen
christel.ericson@choice.se
Susanna Ståhl, Director of Operation, Quality Hotel Sverige & Danmark
susanna.stahl@choice.se