I samarbete med Vings maskotar Lollo & Bernie lanserar Quality Hotel leklandet Solens Land i Stockholm

Quality Hotel lanserar tillsammans med Ving för första gången Lollo & Bernies egna lekland - Solens Land. Det 230 kvm stora leklandet öppnar den 1 april på Quality Hotel Friends i Solna och planer finns att på sikt öppna upp ännu fler lekland både i Sverige och runtom i Norden. Målgruppen är barn mellan 2-9 år och tanken är att barnen tillsammans med sina föräldrar på ett lekfullt sätt ska få utforska den miljö som Lollo & Bernie annars bor i utomlands. Solens land består av tre delar: havet, stranden och hemmet och här finns uppbyggda badbryggor, surfbrädor, palmer, solstolar, pysseldel, rutschkanor, smoothiebar, ett aktivitetsrum, scen, kök och eget discorum.

Konceptet Solens Land har tagits fram genom ett nära samarbete mellan Vings kreativa inhouse-avdelningar, företaget True Stories samt Quality Hotel.

- Vi är otroligt stolta och glada över att äntligen få öppna en fysisk lekmiljö för barn på hemmaplan. Det här är något vi har drömt om i många år och som vi nu kan förverkliga tillsammans med Quality Hotel Friends. Genom samarbetet med Nordic Choice är målsättningen att expandera till fler hotell i framtiden, vilket är ett viktigt steg i expansionen av varumärket. Solens Land tar verkligen ut det bästa från Lollo & Bernies magiska värld; dansglädje, äventyrslust, aktiv lek och roligt lärande. Vi är väldigt förväntansfulla att få se barnens tindrande ögon, säger Sharni Breinholt, Head of Lollo & Bernie Brand & Concept, Ving.

Solens land är inte öppet för allmänheten, utan blir en unik upplevelse som man som familj och gäst på Quality Hotel Friends får gratis tillträde till. Vid events och vid andra utvalda tillfällen kommer även Lollo & Bernie att finnas på plats.

- Vi har sedan länge fokuserat på barnfamiljer och deras behov av att få göra saker tillsammans. Genom Solens Land i samarbete med Ving tar vi steget fullt ut och kan erbjuda lek, pyssel och lärande alla dagar i veckan! Det är en ära att få vara det första Qualityhotellet i Norden som skapat ett lustfyllt hem åt Lollo & Bernie och en lekplats för alla våra barnfamiljer", säger Christel Ericson, Hotelldirektör på Quality Hotel Friends.

Samarbetet mellan Quality Hotel och Vings maskotar Lollo & Bernie inleddes redan 2020. Alla barn som bor på hotellen välkomnas med en hälsning från de populära maskotarna med små gåvor och i hotellets restaurang kan de välja rätter från Lollo & Bernie barnmeny. På flertalet av hotellen finns även Lollo & Bernie på plats fysiskt och bjuder in till aktiviteter och show under lov och helger. Därutöver får även ett flertal hotell besök av Lollo & Bernie när de ger sig ut på sin populära sommarturné runt om i Sverige och Norge.