Körslaget vilar upp sig på Quality Hotel Friends

Körslaget vilar upp sig på Quality Hotel Friends

Nu är det klart att nyöppnade eventhotellet Quality Hotel Friends i Arenastaden i Solna blir hotelleverantör till deltagarna i Körslaget. Det populära nöjesprogrammet har premiär på lördag.

- Vi är väldigt glada över förtroendet att få inkvartera Körslagets alla körer här på eventhotellet. Vem vet, kanske får vi till och med höra spontansång vid frukostbufféen, säger Björn Callin, vd Quality Hotel Friends.

Körslaget består av sju körer med 20 deltagare i varje grupp och är en av Sveriges största nöjesproduktioner till antalet deltagare per program. Att just Quality Hotel Friends valts till hotelleverantör ser man som positivt. Det ger möjligheter inför framtida produktioner då hotellet har stor kapacitet för stora evenemang.

- Vi är mycket nöjda med valet av Quality Hotel Friends som hotelleverantör. Nya fina rum och lokaler där de medverkande kan vila upp sig och hämta kraft inför och efter varje program. Det är förutsättningarna för att göra bra program, säger Johanna Aybar, Kommersiell projektledare på MeterFilm.

Quality Hotel Friends, Skandinaviens största eventhotell, öppnade den 31 augusti i Arenastaden i Solna. Hotellets kapacitet att ordna möten för 2 – 65 000 personer gör det möjligt att arrangera allt från mindre sammankomster till riktigt stora evenemang. Hotellet erbjuder 400 rum, 15 event- och konferensrum samt restaurangen OnTop på 25:e våningen med en gin- och bubbelbar och oslagbar utsikt över Stockholm.

Körslaget leds av programledaren Gry Forsell och första programmet sänds nu på lördag den 7 september klockan 20.00 i TV4.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Heléne Airijoki, presskontakt Micael Bindefeld AB
E-post: helene.airijoki@bindefeldab.se
Tfn: 070 – 768 44 47

Emelie Gustavsson, presskontakt Micael Bindefeld AB
E-post: emelie.gustavsson@bindefeldab.se
Tfn: 070 – 719 99 17

Tina Eriksson, marknadskoordinator Quality Hotel Friends
E-post: tina.eriksson@choice.se
Tfn: 072 – 552 04 04

Björn Callin, vd Quality Hotel Friends
E-post: bjorn.callin@choice.se
Tfn: 070 – 982 86 56

Quality Hotel Friends är eventhotellet för de stora ögonblicken och ligger i Arenastaden, Solna. Hotellet har möteskapacitet för 2 – 65 000 personer och har bland annat två eventsalar. Dessutom inrymmer hotellet 400 rum och sviter, lobbybar, matsal med Chambre separée samt en bar och restaurang på 25:e våningen med en fantastisk utsikt över Stockholm. Den originella fasaden med sina 1000 runda fönster är skapad av arkitekten Gert Wingårdh.

Quality Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkedjor. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Quality Hotels ledord är ”It’s taken care of”. Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.