Nya Quality Hotel Friends bjuder in till familjedag med loppis i kampen mot mobbning

Redan innan hotellet öppnat börjar Quality Hotel Friends det viktiga samarbetet med antimobbningsorganisationen Friends. Söndagen den 16 juni mellan klockan 11.00-15.00 bjuder Quality Hotel Friends tillsammans med Friends in allmänheten till en familjedag med loppis där samtliga intäkter oavkortat går till Friends arbete mot mobbning.

Quality Hotel Friends arbetar intensivt inför öppningen den 31 augusti men tar en paus för att hjälpa Friends att samla in pengar till sitt arbete. I lördags, den 8 juni, stod hotellets personal redo att ta emot allmänhetens donationer på busstorget vid Solna centrum. Möjligheten att skänka leksaker, barnspel och böcker ges även nu på lördag den 15 juni mellan klockan 11.00-15.00 på samma plats, busstorget vid Solna Centrum. För den som vill finns även möjligheten att lämna sina saker i biljettluckan på Friends Arena mellan entré A och B vid gate 2 varje dag mellan 09.00-17.00 till och med fredag. Allt ska säljas på loppisen på söndag den 16 juni.

- Fantastiskt att insamlingen lockat så många att bidra med leksaker, spel och böcker till loppisen. Vi hoppas att söndagen blir en succé och att vi kan göra om det nästa år igen. Det känns som en bra start för oss och vårt samarbete med Friends, säger Carl Kjellberg, vd Quality Hotel Friends.

För en god sak

Den 16 juni välkomnar Quality Hotel Friends till en dag för hela familjen med leksaksloppis i stora bankettsalen. Dagen kommer även att bjuda på underhållning av den nya popgruppen Fjärilseffekten, vinnare i P3 Stars 2012. Dessutom erbjuds föreläsningar av Friends, utlottning av en matchtröja signerad samtliga spelare i AIK:s a-lag och en rad andra överraskningar. De leksaker som inte blir sålda skänker man till förskolan Näckrosen i Solna som brann ner i slutet av maj.

- Vi är oerhört glada för samarbetet med Quality Hotels som ger oss möjligheten att fortsätta vårt arbete med att förebygga mobbning i skolor och idrottsföreningar runt om i landet. Loppisen känns som en bra start på ett långsiktigt samarbete och vi hoppas på att så många som möjligt kommer på söndag, säger Claes Fagerström, tf marknadschef Friends.

För ytterligare information kontakta:

Heléne Airijoki, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tel: 08 – 667 67 00, mobil: 070 – 768 44 47
E-post: helene.airijoki@bindefeldab.se

Tina Eriksson, marknadskoordinator
Quality Hotel Friends
Tel: 072 – 552 04 04
E-post: tina.eriksson@choice.se

Friends är en icke-vinstdrivande organisation vars uppdrag är att stoppa mobbning. Organisationen utbildar och stödjer skolor och idrottsföreningar i hela landet. Friends vision är ett samhälle där barn och unga växer upp i trygghet och jämlikhet.

Quality Hotel Friends är eventhotellet i Arenastaden, Solna, som öppnar för de små och stora ögonblicken den 31 augusti 2013. Med 400 rum och sviter, mötes- och eventrum från 2 – 65 000 personer, frukost- och lunchmatsal för 350 personer, lobbybar samt en á la carterestaurang på 25 våningen med en fantastisk utsikt över Stockholm. Den originella fasaden med sina 1000 runda fönster är skapad av arkitekten Gert Wingårdh.

Quality Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkedjor med en årlig omsättning på mer än 6,2 miljarder och över 9 200 anställda. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.