Quality Hotel Friends ny Official Hotel partner för Nordea Masters 2016

Quality Hotel Friends ny Official Hotel partner för Nordea Masters 2016

Quality Hotel Friends är ny Official Hotel Partner för Nordea Masters 2016. Tävlingen som arrangeras den 2-5 juni 2016 är Skandinaviens största golfevenemang och en av de publikmässigt största av totalt över 50 tävlingar på den europeiska golftouren.

Nordea Masters är en deltävling på European Tour och avgörs i juni på Bro Hof Slott utanför Stockholm. Världssjuan Henrik Stenson är redan klar för årets tävling jämte toppskiktet av spelarna på European Tour.

Quality Hotel Friends kommer att vara spelarnas, partners och sponsorers hotell.

- Det är en stor ära att få vara Official Hotel Partner för Nordea Masters 2016! Vi ser detta som en unik möjlighet att stärka banden mellan Nordea Masters organisationen och Quality Hotel Friends. På papperet så kanske vi verkar oerhört olika men i praktiken så är vi båda högpresterande aktörer som har kvalitet och hjärta i fokus för allt vi gör så det här känns mycket bra och som en win- win för oss alla. Jag ser fram emot att ta hand om våra golfgäster och ge dem den avslappnade miljö som de behöver efter en dag på banan, Björn Callin VD och hotelldirektör på Quality Hotel Friends.

- Nordea Masters och Quality Hotel Friends är två starka varumärken, som tillsammans höjer den totala upplevelsen för både partners och spelare i samband med tävlingen. Vi är väldigt glada att få samarbeta med Quality Hotel Friends, säger Anette Eriksson, Operating Manager Nordea Masters.

För ytterligare information kontakta:
Björn Callin, VD Quality Hotel Friends, tfn: 070-982 86 56
Anette Eriksson, Operating Manager Nordea Masters, e-post: aeriksson@lagardere-se.com

Quality Hotels en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 184 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Nordea Masters är en deltävling på European Tour och avgörs den 2 till 5 juni på Bro Hof Slott utanför Stockholm. Världssjuan Henrik Stenson är redan klar för årets tävling jämte toppskiktet av spelarna på European Tour. För mer information om Nordea Masters, besök www.nordeamasters.se