Quality Hotel Friends växer!

Quality Hotel Friends växer!

(Stockholm, 12.10.2016) Arenastaden i Solna har upplevt en expansiv utveckling och nya hyresgäster fortsätter att flytta in. I takt med Arenastadens utveckling vill Quality Hotel Friends i högre grad kunna tillgodose kundernas efterfrågan och bygger därför fler hotellrum.

Petter A. Stordalen lägger in 200 miljoner kronor på att bygga om Arena Gate i Friends Arena till 200 nya hotellrum och Quality Hotel Friends fem översta våningar till ”executive floors” där hotellgästerna kommer få en upplevelse utöver det vanliga.

”Att trycket och intresset för boende i Arenastaden har ökat är ett faktum. Att vara ett hotell som vår ägare vill investera ännu mer i känns otroligt roligt och det ska bli fantastiskt att kunna tillgodose våra grannars och besökares hotellbehov,” säger Björn Callin, hotelldirektör för Quality Hotel Friends.

Bygglovsärendet är inne hos Solna stad och om allt går enligt plan så påbörjas utbyggnad av hotellet i april 2017. Hotellet kommer gå från 400 hotellrum till närmare 600 rum. Det innebär att Quality Hotel Friends i Solna blir Stockholms absolut största hotell och därmed ett av norra Europas största.

Det är teamet på hotellet som har skapat denna framgång. Hotellet har vunnit gästernas hjärtan och även priser, såsom "International Quality Hotel of the Year 2016". Vi är stolta att få möjligheten till att växa i takt med området,” säger Susanna Ståhl, Director of Operation, Quality Hotel Sverige och Danmark.

Björn Callin, Hotelldirektör, Quality Hotel Friends
bjorn.callin@choice.se
Susanna Ståhl, Director of Operation, Quality Hotel Sverige & Danmark
susanna.stahl@choice.se