Quality Hotel Sundsvall presenterar sin första internationella Meet & Greet-artist Nick Kershaw

Med tidigare gäster som Eric Gadd, Sarah Dawn Finer, Orup och Bo Sundström är förväntningarna höga på kommande artister. Delar av våren 2015 är nu klar och Quality Hotel Sundsvall presenterar nu den första artisten, det är dessutom den första internationella artisten som gästar det numera inarbetade men Sundsvallsunika konceptet Meet & Greet.

Värd för kvällen är som alltid radioprofilen Titti Schultz. Den 20 mars kommer engelsmannen Nik Kershaw till Sverige för en exklusiv spelning i Sundsvall.

- Jag har hela tiden haft en dröm om att detta koncept ska locka Sveriges största artister och även internationella stjärnor. Att vi nu kunnat boka vår 1a internationella artist känns otroligt kul, säger Ulrika Westin, VD för Quality Hotel Sundsvall.

Nik Kershaw är en artist som fyller mina högt satta krav på vad Meet & Greet handlar om, han har en lång karriär såväl bakom som framför sig och han är just nu ute på en hyllad turné för att fira 30 år som artist. Under sin karriär så har han haft många stora hits på listor över hela världen med låtar som ”I won’t let the sun go down”, ”Wouldn’t it be good”, ”The Riddle” och som låtskrivare till gruppen Chesney Hawks och låten ”The one and only”.

Elton John har kallat honom "one of the best songwriters of a generation" och jag är absolut benägen att hålla med.

- Det är en stor ära att välkomna Nik Kershaw till vår intima scen, och jag ser verkligen fram emot den kommande spelningen och är glad för våra gästers skull som verkligen slutit upp troget kring Meet & Greet. Vi släpper biljetterna onsdag 12 november och de bokas hos oss på Quality Hotel, avslutar Ulrika Westin.

Meet & Greet
Ett begränsat antal platser till en exklusiv konsert, inramat av en 3-rätters middag.
Enbart 170 biljetter säljs till kvällarna.
Konserten hålls I en intim miljö där interaktion mellan artist och publik driver kvällen framåt.
Kvällen leds av en moderator och artisten låter publiken ta del av sin artisthistoria och musik.
Bakom idén till Meet & Greet står Quality Hotel Sundsvalls VD Ulrika Westin

För mer information och förmedling av artistkontakter
Perra Gissberg, F & B Manager 072-2307906, 060-160089
Ulrika Westin, VD/hotelldirektör 070-6021133, 060-160033

Quality Hotels en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 171 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.