Quality Hotel™Arlanda XPO utsett till”Sweden's Leading Conference Hotel 2022”

Quality Hotel™Arlanda XPO utsett till “Sweden's Leading Conference Hotel 2022” vid World Travel Awards

Quality Hotel™Arlanda XPO har blivit utsett till ”Sweden's Leading Conference Hotel 2022”.

I lördags samlades hela resebranschen i Europa för att utse vinnarna av olika kategorier inom turism- och reseindustrin. World Travel Awards brukar beskrivas som resebranschens Oscarsgala, som samlar nyckelpersoner, beslutsfattare, influencers och media. Evenemanget gick av stapeln för tjugonionde året i rad och syftar till att belöna och lyfta fram enastående insatser och aktörer.

Det prestigefyllda priset tilldelades på Hilton Mallorca Galatzo, vid Europe Gala Ceremony på Mallorca, lördag 1 oktober. Övriga nominerade i kategorin var Grand Hôtel Stockholm, At Six, Ystad Saltsjöbad, Scandic Continental och Görvälns Slott.

“Att vinna priset som Sveriges bästa konferenshotell känns helt fantastiskt! Den här utmärkelsen är en bekräftelse på det engagemang, passion och utförande som mitt team konstant levererat under året, bl a genomförandet av ”OSCE Ministerial Council 2021". Ett arrangemang av detta slag kräver flexibilitet, säkerhetsfokus samt service av världsklass” säger Jessica Carlde, hotelldirektör Quality Hotel™Arlanda XPO.

Nästa år förvandlas Arlandastad till Europas mötesarena då Sveriges EU-ordförandeskap 2023 flyttar in på hotellet och mässan Scandinavian XPO. Europeiska Unionens råd, även kallat ministerrådet sammanträder i sex månader under Sveriges ordförandeskap.

Quality Hotel™Arlanda XPO ligger i Arlandastad, 5 minuter från Arlanda Airport. Hotellet har genomgått en omfattande renovering samt utbyggnad och stod klart i januari 2021. Hotellet har 421 hotellrum, en eventhall för upp till 400 personer, 13 konferenslokaler samt Brasserie X. Tillsammans med mässan Scandinavian XPO är hotellet en helt ny mötesplats i Arlandastad. Arlandastad Group äger fastigheten som hotellet och Scandinavian XPO driver sina verksamheter i.

På Quality Hotel™ är betydelsefulla möten i fokus. Här möts kollegor på konferens och barnfamiljer för tid tillsammans. Hotellen har bra läge i city eller i utkanten av större städer. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel™ är en av Nordens största hotellkedjor med över 60 hotell i Sverige, Norge och Danmark, och marknadsför restaurangerna Brasserie X. Quality Hotel™ är en del av Nordic Choice Hotels. Läs mer om Quality Hotel på www.choice.se/.no/.dk