Stordalen har öppnat Stockholms tredje största hotell

Stordalen har öppnat Stockholms tredje största hotell

Tillsammans med 1000 inbjudna gäster och efter två års renovering återinvigdes igår kväll nya Quality Hotel Globe i Stockholm. Hotellet som genomgått en omfattande renovering och utbyggnad har nu 524 hotellrum och är därmed Stockholms tredje och landets fjärde största hotell.

- I dag firar vi nya Quality Hotel Globe som blivit dubbelt så stort och dubbelt så bra i det som håller på att omvandlas till Stockholms, och kanske Sveriges, just nu mest spännande område nämligen Söderstaden. Vi är först ut. Det är vi som sätter nivån, sa ägaren till Quality Hotels Petter A Stordalen i sitt öppningstal.

Och att det var en glädjens kväll var inte svårt att ta miste om när gästerna avnjöt god mat från Stockholms senaste restaurang Brasserie X och musik från artister som Marion Bryant, Eric Gadd och DJ Marion.

En av de som njöt av kvällen var hotellets VD och hotelldirektör.

- Det känns fantastiskt att byggdammet nu är bortstädat och att vi äntligen fått öppna upp det nya hotellet för gäster. Särskilt glad är jag över att detta enorma projekt är genomfört tillsammans med våra gäster. Det är deras upplevelser, önskemål och kloka idéer som legat till grund för det nya hotellet. Det borgar för en mycket bra produkt som vi nu kan erbjuda våra gäster, säger hotelldirektör Tahir Bouchaib.

Hotellet som är skräddarsytt för området det ligger i, och dess blandning av gäster, stoltserar med en inredning som följer temat Sport och glamour.

- Hotellet ligger i ett område som bjuder på i stort sett allt! Här samlas familjen för att titta på monstertrucks, konferensgrupper för att kläcka företagens framtidsstrategier, här firar ishockeyfansen lagets vinst och här håller påven mässa för tiotusentals. Alla dessa grupper ska känna sig hemma hos oss och den balansen tycker jag att vi lyckats med genom en skön inredning och en restaurangmeny som passar alla smaker, säger Tahir Bouchaib.

Fakta:
524 hotellrum
18 konferenslokaler
Konferenskapacitet för 1418 personer
Bankettsal för 400 personer
3 sviter
18 handikapprum
Brasserie och Bar X
Arenarestaurang för 500 gäster
VIP restaurang med glasvägg in till Globenarenan
Relaxavdelning.

Quality Hotels en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 171 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.