Stordalen och Paulsson la grundstenen på Point Hyllie

Stordalen och Paulsson la grundstenen på Point Hyllie

I dag var det byggstart för Quality Hotel View på Hyllie. Spaden sattes i jorden och grundstenen lades ner. Stordalen och Paulsson önskar välkommen till «det nya Malmö»!

Den 11 juni  var det klart för första spadtaget och nedläggning av grundstenen. Traditionen för Stordalen och Nordic Choice, var själva  grundstenen av otraditionellt slag. För att symbolisera samarbetet över landsgränserna lade man ner en dansk pølse, en svensk köttbulleoch en norsk lefse.

Tillträdande ordföranden i kommunstyrelsen i Malmö, Katrin Stjernfeldt Jammeh, var med och klippte bandet på grävmaskinen.

Hyllie har upplevt en expansiv utveckling, och många stora bolag har etablerat sig och andra är på väg att etablera sig där. Några av Quality Hotel Views närmsta grannar blir IKEA och Steen&Strøm.

- Malmöregionen upplever en tillväxt vi måste vara en del av. Hyllie är det nya Malmö. Med Quality Hotel View har vi flyttat Öresunds vågor till land och gjord det till ett hotell. Malmö utvecklar Hyllie till en underbar stadsdel, och den utvecklingen är Nordic Choice Hotels en del av, säger ägare och styrelseordförande i Nordic Choice Hotels, Petter A. Stordalen.

Hotellet sticker upp med sina 16 våningsplan och 15 400 kvadratmeter. Hela toppvåningen kommer att vara en suite med en av Skånes bästa utsikter. Konferenssalen blir 554 kvadratmeter, och är flexibel eftersom den kan delas av i tre rum. Förutom detta finns det fyra konferensrum på 52-61 kvadratmeter och elva mötesrum på 20-39 kvadratmeter.

Annehem är en enhet inom Peabs affärsområde Fastighetsutveckling. Annehem utvecklar och förvaltar fastigheter i Öresundsregionen och kommer att vara hyresvärd för det nya hotellet på Point Hyllie.

-  Vi är mycket nöjda med mixen av hyresgäster i Point Hyllie. Med Nordic Choice Hotels som hotelloperatör förstärker vi ytterligare Point Hyllies profil med spännande, innovativa företag. Vi sitter nu och planerar för etapp 4, högsta fastigheten på 100 m denna kommer att innehålla kontor. Detta kommer ytterligare att förstärka platsen Hyllie, säger Pia Andersson, VD Annehem Bygg & Projekt AB.

- Vi har sedan lång tid tillbaka samarbetat med Nordic Choice och ser fram emot att utveckla ännu ett hotell tillsammans, säger Mats Paulsson, grundare och vice ordförande i PEAB
koncernen.

För ytterligare
information, vänligen kontakta:

Petter A. Stordalen,
styreleder og eier av Nordic Choice Hotels, +47 950 39 755

Pia Andersson, VD
Annehem Bygg & Projekt AB (publ)

Telefon +46 40 16 77 86

Mobil +46 705 90 61 64

pia.andersson@annehem.se

www.annehem.se

www.pointhyllie.se

Quality Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkedjor med en årlig omsättning på mer än 6,2 miljarder och över 9 200 anställda. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.