Feedback från kunder på språng: QuestBack lanserar flexibla enkäter i mobilen

Allt fler företag inser värdet av att få feedback i realtid; ju kortare tid mellan händelsen och utvärderingen, desto bättre. Men fram tills nu har det i många fall varit svårt att nå kunden omedelbart efter upplevelsen. Även att få feedback från särskilt svåråtkomliga respondenter, exempelvis de på resande fot, har varit besvärligt.

Men nu har QuestBack en lösning på problemet. Genom de nya funktioner som QuestBack erbjuder i verktyget Easyreasearch, öppnas helt nya möjligheter till värdefulla insikter. Nu anpassas enkäter automatiskt till smartphone och surfplatta, vilket ger en optimal användarupplevelse, oavsett skärm.

Tydligare frågor, där bilder används istället för svarsalternativ i textform, samt en drag & drop funktion för rangordningsfrågor gör enkäten enkel att besvara. Ytterligare en nyhet är möjligheten att specialanpassa enkäten med CSS och på så sätt helt designa utseendet efter den grafiska profilen.

Genom mobilanpassningen öppnas nya möjligheter för feedback; begreppet att ”göra en QuestBack” innebär inte bara att genomföra en enkätundersökning. Det betyder också möjligheten att få helt nya insikter i realtid.

-Vår mobilanpassning ligger i tiden. Vi är oerhört glada över att kunna erbjuda våra kunder en sådan flexibel lösning, säger Carl-Axel Elmén, Sverigeansvarig QuestBack.

• nöjd kund-undersökning
  • webbundersökning