Fortsatt stark tillväxt för QuestBack

Under 12 år har norska QuestBack växt och skördat framgång internationellt. 2012 omsatte bolaget 289,6 MNOK, en ökning med 55,6 MNOK från året därpå. Bakom den solida tillväxten på 25 % ligger en del investeringar och bolaget redovisar EBITDA på 30,3 MNOK för 2012.

QuestBack fortsätter att expandera globalt och tar andelar inte minst på den amerikanska marknaden. En stor aktör inom retailbranschen tillkom under 2012 och Q2 2013 signerade QuestBack avtal med en av världens största banker. 35 % av de företag som Forbes listar i topp har valt QuestBack som leverantör. Bolaget har även gott renommé bland analysföretag som Gartner och Forrester och belönades under 2012 med flera utmärkelser för sina lösningar.

Frank Møllerop, VD sedan februari 2013, är mycket nöjd med vad företaget har åstadkommit hittills;

-Vi är väldigt stolta över våra prestationer under 2012. Ändå tror jag att potentialen är oerhört mycket större. Allt fler företag inser att feedback ger konkurrensfördelar och stärker affärsprocesser och kundrelationer. QuestBack har lösningar som kan anpassas till alla behov och vi arbetar ständigt med att utveckla vårt erbjudande. Våra kunder har mycket att se fram emot!