Jobbannonsering via Youtube

Det finns närmare 20 000 aktiva jobbannonser ute på AMS för tillfället, många av dem är välformulerade och strukturerade, men de skiljer sig inte så mycket mellan varandra om man ser till vilka kanaler man använder. Att väva in bild och video är något som väldigt få annonsörer lägger tid och kraft på.

“Vi har fått väldigt god respons från kandidater när de kunnat se en kort film om företaget vi rekryterar åt. Här kan de tjuvkika på den framtida chefen eller medarbetaren. Ofta är det ju inte avgörande för att tycke uppstår, men det är i vart fall en välkomnande gest.” Säger Johan Formgren som är VD för Quickmatch, och fortsätter; “…samtidigt är det ett lyft för oss som litet bemanningsföretag, genom att vi helt enkelt får fler sökanden tack vare våra intressanta annonser. Många av dagens annonser är väldigt tråkiga och låter likadana. Vi ser det som vårt ansvar att vara experter på det, och då kan väl det här ses som ett exempel på vårt kunnande.”

Nu senast lade Quickmatch ut en annons för telemarketingföretaget Makalös, där två medarbetare på företaget får uttala sig om vad man ska tänka på som kandidat till jobbet. Klippet är tydligt och lätt att se på, men ger samtidigt något att diskutera på anställningsintervjun. “Vi tror det är viktigt att varva lätthet och humor med noggrannhet och tydlighet” avslutar Johan.

Quickmatch kommer ha dessa tjänster utlysta from mitten av Maj och tills vidare. Uppdraget går ut på att hitta duktiga innesäljare åt kunden. För mer information om den utlysta tjänsten, klicka här.

För mer information:

Quickmatch kanal på youtube.

Video på säljare för annonsen "Orädda säljare till bästa kunden".

Video på säljledare för annonsen "Orädda säljare till bästa kunden".

• jobb
  • innesäljare
  • hitta jobb
  • drömjobbet
  • bemanningsföretag
  • jobb via video
  • nytt jobb stockholm
  • nytt jobb
  • ung företagsamhet
  • säljare
  • studenter
  • student
  • rekryteringsverktyg
  • rekrytering
  • rekryterare
  • nya jobb
  • lediga jobb
  • Jobbannonsering via video
  • video

• Jönköping

Quickmatch jobbar med personaluthyrning och rekrytering av bland annat säljare och innesäljare. Företaget har funnits sedan 2002 och finns idag i Jönköping, Linköping och Stockholm. Quickmatch är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Sofia Källkvist

Presskontakt Rekryteringsansvarig 08-41055764