Qvalify bjuder härmed in till öppna utbildningar våren 2022

Do you Qvalify.....

Allting kan bli bättre. Det vet vi och det vet du. Det är den insikten som gör att du och dina medarbetare varje dag söker ett enklare sätt, en rakare väg, en bättre lösning.

Qvalify bjuder härmed in till öppna utbildningar på distans och på plats.
Ta chansen och förstärk er kompetens genom våra uppskattade utbildningar.

ISO 9001 & ISO 14001 Grundkurs

Du kommer genom denna kurs få kunskap om innehållet i ISO 9001:2015 samt ISO 14001, kännedom om processorientering samt fördelar andra verksamheter uppnått genom ett seriöst arbete med arbete genom ett väl fungerande kvalitetsledningssystem.

Hur ISO 14001 behandlar metodiken från organisationens omvärld och förutsättningar, verksamhetsstyrning till uppföljning av genomförda åtgärder samt vad en certifiering kan tillföra.

Genom vår expertis kring ISO 9001 och ISO 14001 kommer kursen inriktas mot vad vi anser ledning, kvalitets- miljöledning och andra funktioner i dagens verksamheter behöver ha kompetens kring för att i förlängningen uppnå överordnade strategier, infria intressentkrav, konkurrenskraft osv.

Internrevisionsutbildning - enligt ISO 9001:2015 & ISO 14001:2015

Denna utbildning riktar sig till dig som är ny i rollen som internrevisor och som inte har någon större erfarenhet av denna roll.

Rätt använt så är interna revisioner ett mycket bra verktyg för att ge input & förbättra verksamheten. Vår erfarenhet som revisorer säger oss att det generellt finns stor förbättringspotential när det gäller planering, genomförande och uppföljning av interna revisioner. Kursen kommer att hjälpa er verksamhet att få driv i de interna revisioner.

Grundutbildning enligt ISO 45001:2018

Denna utbildning kommer ge dig grunderna i arbetsmiljöledning enligt ISO 45001:2018

Vi kommer i denna utbildning ge er insikt i kopplingen mellan företagets strategi och ett väl fungerande ledningssystem för arbetsmiljö

ISO 45001 (arbetsmiljöledning) ersätter tidigare OHSAS 18001.

Vi kommer vid denna utbildning även gå igenom och belysa de viktigaste förändringarna i den nya arbetsmiljöstandarden? och kommer belysa de betydande förändringarna från OHSAS 18001 till ISO 45001.

Avsikten med ISO 45001 är bland annat att bättre integrera arbetsmiljöperspektivet i företagets strategiska inriktning och att öka fokus på faktiska arbetsmiljöförbättringar.

-------------------------------------------------------------------------------

Är ni i behov av en anpassad utbildning enbart för er verksamhet, så erbjuder vi också företagsinterna utbildningar. Tveka då inte med att kontakta oss genom utbildning@qvalify.se