R3 tar kreativ höjd på Kebnekaise

Efter att ha kammat hem en härlig tredjeplats i Årets Byrå, tar nu R3 reklambyrå sikte på ännu en topplacering. Som en del av byråns friskvårdssatsning 2017, beger man sig i augusti mot Sveriges högsta berg: Kebnekaise.

Tidigare har byråns inspirationsresor gått till destinationer som Barcelona och Rom, men efter att 2017 utnämnts till friskvårdsår är det fysiska utmaningar som gäller. Tanken med friskvårdsåret är att vässa kreativiteten genom ökat fysiskt välmående.

Varje vecka tränar teamet tillsammans, med allt från intensiva cirkelpass, spinning till avslappnande yoga. I slutet av augusti är det dags att bestiga Sveriges högsta berg, Kebnekaise, symboliskt för byråns strävan mot toppen. Och R3s VD, Robin Rudholm, är förväntansfull.

– Vi kände att vi behövde en gemensam utmaning att träna inför. Tidigare resor har inneburit inspiration och fördjupning av annan kultur. Att bestiga Kebnekaise som ett team kommer helt klart att ge en annan typ av upplevelse – och dessutom sätta goda förutsättningar för en grym höst på byrån!

Målsättningen med expeditionen?
– Förutom det stimulerande i att göra något helt annat än vad man är van vid i jobbsammanhang, så vill vi ta teambuilding till nästa nivå. Dessutom är vårt jobb att inspirera våra kunders kunder. Därför letar vi ständigt efter ny inspiration.

R3 Expedition Kebnekaise kommer att kunna följas via R3s sociala medier framöver.