Letter of intent mellan Digitalbazaar.se och Sportnik.com angående sammarbete!

Fredagen den 21 Maj 2010 skapades en avsiktsförklaring (letter of intent) mellan Digitalbazaar.se, Sveriges främsta leverantör av e-handelsgrupper och Sportnik.com, en av Sveriges främsta mötesplatser för idrottsföreningar och lag angående ett samarbete.

Avsiktsföreklaringen innebär att de två bolagen har kommit överrens om ett reklamkampanjupplägg som innebär att Digitalbazaar.se skall rikta ett erbjudande mot Sportnik´s över 8000 registrerade idrottsföreningar samt 125.000 registrerade unika mailadresser. Sportnik.com kommer i sin tur att vara huvudpartner till Digitalbazaar.se och kommer att vara tydligt positionerade på Digitalbazaar.se´s tjänst för att stärka banden mellan de två olika tjänsterna.

Den grundläggande tanken för kampanjen är att informera Sportniks medlemmar om  möjligheterna att använda Digitalbazaar.se´s tjänst som sin idrottsförenings/lags egen mötesplats eller ”ekonomiska bubbla” för köp, sälj och byten av begagnad och ny utrustning, material, kläder etc.

Förhoppningarna är att idrottsföreningar och lag, utövare samt närstående skall använda Digitalbazaar.se som sin digitala anslagstavla när man vill sälja, köpa eller byta någon utrustning inom sin förening eller sin respektive idrottsgren. Varför inte ”gräva där du står” och konsumera roligt, snabbt, enkelt och smidigt inom din egen förening/lag eller idrottsgren.

Om bolaget: Sportnik.com erbjuder hemsidor till idrottsföreningar och lag som som ger föreningarna  möjligheten att enkelt och effektivt kunna kommunicera med sina medlemmar. Sportnik erbjuder även möjligheter till extra inkomster för din grupp/lag och förening. Välkommen att ta del av en spännande och rolig mötesplats.

www.sportnik.com

Om bolaget: Digitalbazaar.se Genom att själva snabbt, enkelt och gratis kunna skapa sina egna e-handelsgrupper, kan föreningar, intresseorganisationer, privatpersoner och företag få sina egna konsumtionsplattformar på micronivå. Varför inte gå in och registrera dig för att undersöka vilka möjligheter du har att skapa dina egna e-handelsgreupper

www.digitalbazaar.se

www.digitalbazaar.se