Bli en av oss - bli brandman!

Räddningstjänsten Mälardalen söker brandmän för semestervikariat sommaren 2022!

Vi söker 12 st vikarierande brandmän till våra heltidsstyrkor i Västerås och Köping inför sommaren 2022. Hos Räddningstjänsten Mälardalen (RTMD) är alla välkomna att jobba oavsett ursprung, religiös bakgrund, kön eller sexuell läggning.

Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats i ständig utveckling, där vi jobbar aktivt med medarbetarskap och ledarskap för att skapa en attraktiv arbetsplats för både kvinnor och män. Vill du vara med och utveckla Räddningstjänsten Mälardalen (RTMD) mot visionen ”En dynamisk räddningstjänst som står för trygghet, effektivitet och säkerhet!. Sök till oss!

Läs med om uppdraget och hur du söker via vår webbplats: https://rtmd.se/omoss/ledigatj...

Relaterat material

Medlemskommunerna är Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Arboga, Kungsör och Köping.

Räddningstjänsten Mälardalen (RTMD) bildades den 1 januari 2001 genom att Västerås Brandkår och Surahammars Räddningstjänst gick ihop. Den 1 januari 2004 utökades förbundet genom att Hallstahammars Räddningstjänst gick med.

Vi fortsätter att växa! Sedan 1 januari 2021 driver sex kommuner räddningstjänstverksamheten i ett gemensamt kommunalförbund då Västra Mälardalens räddningstjänst och RTMD gick samman.

Räddningstjänstförbundet:
• Totalt cirka 260-270 anställda.
• 82 heltidsbrandmän.
• 138 deltidsbrandmän.
• 39 Administration, service, chefer och tjänstemän.