Pressmeddelande: Ansökan öppen!

Pressmeddelande: Ansökan öppen!

Ansökan öppen!

Nu är det dags att söka stöd till sommarens aktiviteter för människor som lever med funktionsnedsättning i Sverige.

Från idag till och med den 1 mars 2019 tar vi emot ansökningar till läger, träffar, idrott och mycket mer. Din förening kan söka från två fonder:

• Kronprinsessan Victorias fond till barn- och ungdomsaktiviteter, och
  • Radiohjälpsfonden till vuxnas fritidsaktiviteter.

Båda fonderna är riktade enbart till människor som lever med funktionsnedsättning och/eller kronisk sjukdom i Sverige. Endast svenska, ideella medlemsföreningar kan ansöka om bidrag.

Ansökningar från Kronprinsessan Victorias fond och Radiohjälpsfonden ska gälla medhjälparekostnader vid fritidsaktiviteter för personer med funktionsnedsättning eller kronisk sjukdom. Kronprinsessan Victorias fond är ämnad för stöd till barn- och ungdomsaktiviteter och Radiohjälpsfonden för vuxna enligt samma kriterier.

Din förening söker bidrag genom Radiohjälpens elektroniska ansökningssystem på vår hemsida: https://www.radiohjalpen.se/sok-bidrag/nationellt

Studera särskilt de kriterierna som gäller för ansökan innan din förening söker. Även dessa återfinns på Radiohjälpens hemsida.

Alla har rätt till en aktiv fritid.

Välkommen med er ansökan!

Foto: Astma- och Allergiföreningen i Dalarna. Foto: Martin Clarstedt