Rekordbesök på Skarpt Läge 2017

För fjärde året i rad anordnades jobbmässan Skarpt Läge på Radisson Blu Scandinavia Hotel. I år sattes det rekord med över 1100 besökare! 2016 kom det 900 personer och mässan genererade då 190 riktiga jobb. Det skall bli spännande att se var vi landar i år. Det blir en ordentlig uppföljning och resultatet presenteras under våren.

Många taggade och förväntansfulla arbetssökande köade i och utanför hotellet när portarna slogs upp kl 14 i fredags. Det var unga vuxna från hela stan som denna dag sökt sig till Radisson Blu Scandinavia. David Lega (KD) invigde mässan och önskade alla lycka till.

Vi fångade Sara Ali 19 år i vimlet.

Hej Sara, hur fick du information om mässan?
Jag har besökt den tidigare och såg på Facebook att det var idag, säger Sara. Man får passa på när sådana här tillfällen ges.

Vad hade du för förväntningar på besöket?
Jag har läst Naturprogrammet och studerar nu på Chalmers. Jag vill in i byggbranschen och hoppas på att hitta ett arbete vid sidan av mina studier. Har jag tur så är det början på en karriär. Jag är mycket nöjd med kvaliten på utställare och roligt att det var så mycket folk!

Hur har det gått för dig idag?
Ja, jag har lämnat mitt CV till ett par företag som jag tyckte var mycket intressanta. Jag vill inte bara kasta ut mitt CV. Det är roligare att få visa upp sig på plats och knyta kontakter.

Vad gör du om 5 år?
Då är jag ute och gör mitt första år på arbetsmarknaden efter studierna. Drömmen är att få vara med i slutbygget av Göteborg 2021 när staden firar 400 år.