Ragn-Sells anställer ytterligare tre nyutexaminerade efter lyckad satsning

För andra året i rad anställer nu miljöföretaget Ragn-Sells tre nyutexaminerade produktionsingenjörer inom ramarna för satsningen ”Young Professionals”. Satsningen görs för att kompetenssäkra framtiden i linje med företagets övergripande strategi. Efter att den första kullen Young Professionals blev klara strax innan sommaren är de nya redan på plats ute i verksamheten.

Alexander Nikonoff, Sofie Östrem och Jonathan Banister är alla tre nyutexaminerade och har sedan i augusti en tillsvidareanställning som produktionsingenjörer på Ragn-Sells. Till skillnad från en traditionell nyanställning ingår de i den 10 månader långa introduktionen inom ramarna för satsningen Young Professionals. De kommer att få både praktisk och teoretisk hjälp i början av deras yrkesmässiga karriär.

- Att få schemalagd praktik ute i verksamheten, tillgång till en mentor och en rad olika utbildningar ger mig en unik chans att lära känna verksamheten på riktigt. Jag kommer lära mig hur det fungerar ”ute på fältet” vilket ger mig ovärderliga kunskaper i framtida projekt, säger Alexander Nikonoff, som i våras blev klar med sin civilingenjörsexamen i Kemisk biologi vid Linköpings Universitet.

Läs hela artiklen på ragnsells.se