RAIRE Invest aktie godkänns för kapitalförsäkring

Aktien i RAIRE Invest AB har godkänts av Kaptena AB att läggas i dess kapitalförsäkring. Kaptena som kallar sin innovativa lösning "ett ISK för onoterat", välkomnar aktieägare i RAIRE Invest att försäkra sin investering mot vinstskatt vid försäljning. Kostnaden för försäkringen beräknas på värdet av innehavet precis som ett vanligt investeringssparkonto för noterade aktier.

Värdet på RAIRE Invest kommer initialt att sättas till den gällande emissionskursen i den pågående nyemissionen. Kaptena gör sen en omvärdering varje kvartal i samråd med de bolag vars aktier är försäkrade.

Mattias Ahlberg, COO och ansvarig för Investor Relations kommenterar:

"Kaptena har löst ett problem som häckat investerare i onoterade papper länge. När vi ingår i marknadsföringsarbetet för en klient så är det en av de vanligaste frågorna från investerare varför de inte kan lägga sina onoterade papper på sin vanliga ISK, Kaptena löser det problemet. Man löser det genom att gå den extra milen och samverka med bolagen angående värderingen på kvartalsbasis för att få en så korrekt värdering som möjligt att beräkna premien på.
RAIRE Invest marknadsför redan i dag Kaptenas tjänster med målsättningen att bolag ska få en kvalitetsstämpel på sina onoterade aktier. Att produkten, som tillgängliggörs av Danica Pension är under Finansinspektionens tillsyn känns mycket tryggt och stabilt."