Systemhus sluter samarbetsavtal med Nordisk totalentreprenör

RAIRE Invest klient Systemhus AB låter meddela att man erhållit och godkänt offert med en Dansk leverantör som erbjuder totalentreprenad avseende bostadsproduktion i betong.

Ett gemensamt koncept har framarbetats under hösten som passar Systemhus strategi att bygga hyresrätter i stor skala. Systemhus är nöjda med prisnivån som framförhandlats.I och med detta samarbete klarar Systemhus med råge boverkets krav, både avseende studentlägenheter och vanliga hyresrätter och därför kommer Systemhus kunna söka statligt stöd för byggnationen se länk till Boverket.

Systemhus tillträdande VD, Poul Dissing, kommenterar:

”Vi är mycket nöjda med samarbetsavtalet. Vi har alltid närt en vision att när hyresrätternas tid kommer så måste det finnas sätt att komma ner så långt i produktionskostnad att det finns attraktiva marginaler i hyresrätter igen. Samarbetet möjliggör detta. En stor fråga i förhandlingen har varit levereranskapacitet och den är säkrad, leverantören har kapacitet av leverera i stor skala under nästkommande år.”

Systemhus AB genomför just nu, fram till 22 januari en nyemission med syfte att marknadsnotera sig under våren 2018, på länken här kan du läsa allt om detta.