Aktiebladet.se nylanseras!

RAIRE Invest AB (publ) förvärvade under hösten 2017 Trader Invest Europe AB. Något som ingick i det förvärvade bolaget var den anrika publikationen Aktiebladet.se. Trader Invest var något av pionjärer inom marknadsföring av finansiella produkter och publikationen har funnits sedan slutet av 2003. Aktiebladet har ca 50 000 registrerade prenumeranter som registrerat sig för att få nyhetsbrev och uppdateringar.

Vid förvärvet hade sajten dock varit inaktiv i ca ett års tid vilket föranledde en re-make och en planerad nylansering under januari 2018. RAIRE Invest gjorde en enkätundersökning i december och ställde frågan till medlemmar och prenumeranter vad de helst ville läsa om, med resultatet av den byggdes en ny design av sidan upp.

Visionen är att Aktiebladet.se ska vara ledande inom finansiellt nyhetsflöde och analyser av enskilda aktier och marknader, ett flertal resurser i form av frilansande skribenter och analytiker har kontrakterats. RAIRE Invest kommer att ha viss försäljning av annonsering i form av reklambanners men målsättningen är att det ska vara sparsamt med annonser. Annonsörer kommer in löpande med förfrågningar om annonsering, både för fast- och kampanjannonsering.

Våren kommer att användas för vidareutveckling av sajten, bland annat utvecklas en mobilapp för enklare navigering av Aktiebladet.se.

Målsättningen är att under 2018 nå ut till 70 000 prenumeranter.