RAIRE Invest utses att driva nyemission för Systemhus

RAIRE Invest har fått uppdraget att ansvara för marknadsföring och systemstöd i den nyemission i Systemhus som kommer att pågå från idag till den 20/10. Systemhus använde sig av investeringsplattformen Raise Reach även för den nyemission i Systemhus som avslutades i februari i år. Då fulltecknades emissionen och det var ett självklart val att anlita Raise Reach även för denna transaktion.

Motivet till nyemissionen, som siktar på att ta in 7 MSEK, är att öka produktionen väsentligt då ett flertal större projekt har anskaffats under sommaren samt att utveckla ett helt nytt affärsområde. Det nya affärsområdet syftar till att upplåta fastigheter till verksamheter med specifika behov som exempel säkerhet eller stort behov av el. Generellt är det så kallade data mining företag som är de väntande kunderna.

Läs hela Pressmeddelandet från Systemhus här.

Projektet kommer att öppnas för investering under kvällen hos Raise Reach, länk till projektet här.